Friday!

0kommentarer

Okej idag är det fredag. Lustigt det känns att skriva på svenska.
 
Igår var första riktiga dagen här. Dagen började med en morgonpromenad med Molly, familjens hund. I området finns det en 'dogwalker' som kallas TJ, vet inte vad hon heter egentligen så TJ är hennes namn. Minna (mamman) hade ordnat så jag och TJ skulle ses vid 8:15am vid en tennisbana här i närheten. TJ visade mig en jättebra promenadrunda som jag kan gå varje morgon med Molly, den tar ca 2h med hund. Den leder till en jättestor park, verkligen jäääääättestor som är fantastisk att rasta hundarna vid. Tror den heter Warmwood eller något liknande. Där finns massor utav hundar som spinger lösa. Föreställ er en film med skuttande lyckliga hundar, så är det.
 
TJ är en riktig hundkännare, hon kan allt om hundar och så är hon väldigt trevlig och pratglad. Efter igår gick Minna ut på stan och jag och barnens kusin som också heter Minna men vi kallar henne Mins var hemma med barnen. Arthur hade en kompis på besök. Jag skulle göra carbonara men det var inte uppskattat hos barnen, dem är vana vid att ha ägg, ost och massa smör i deras vilket jag inte är van vid. Jag har cremé fraische i min. Men men, jag och Mins åt glatt. Så barnen åt skinkmackor. 
 
Idag började dagen likadant med en långpromenad på 6km med Molly och TJ och alla dem andra vovvarna. Molly var sååå lycklig där hon sprang och busade och det var så roligt att se. Hon har sovit i flera timmar nu sen vi kom hem. Mary och Minna hade åkt när jag kom tillbaka, Mary har gymnastic camp denna vecka och Minna jobbar. Så det var bara Arthur och Mins hemma. Jag gjorde i ordning pannkakor till frukost och Arthur blev jätteglad. Han proppade i sig hela 6 stycken! Haha. 
 
Nu har Mins åkt hem igen och Arthur och jag hade lite egen tid. Vi spelade fotboll i parken, och så har vi gjort fruktsallad. Idag har han öppnat upp sig mer vilket är roligt, han skulle rida på min rygg och axlar och så har vi spelat xbox vilket jag är fruktansvärt dålig på. Fifa och Halo.. jag förlorar varje gång. Dock så vann jag när vi spelade pingis på bakgården! Yaaaaaaaayyy!
 
Så idag har det varit mysigt, känns som att jag kommit närmre alla vilket är jättekul. Och igår fick jag höra både från TJ och Arthur att jag pratar väldigt bra engelska och har en bra engelsk accent. Vilket är jätteroligt att höra.
 
Juste! Igår träffade jag också en annan Au Pair på Westfield, en jättestor galleria med 300(!!!!???) butiker med en storlek på 30 fotbollsplaner, det är enormt! Det var trevligt, passade också på att införskaffa mig en kalender.
 
Barnen har hängt på mig i princip hela eftermiddagen och jag måste ropa "stop" eller "timeout" för att dem ska släppa mig, haha det kan bli lite jobbigt med två små barn hängandes i halsen när man sysslar med annat. Haha. Men jag avgudar dem. Dem är så artiga, hjälpsamma och goa. Det är också roligt att dem är så öppna med att jag är ny här men ändå känner sig så bekväma och trygga i min närvaro. Så det är svårt att säga nej när Artie tjatar på mig om att spela Halo.. haha, gosh I'm so bad at it!
 
Ikväll ska jag äntligen få träffa MALIN!!! Vi ska ha en liten övernattning och imorgon ska vi utforska London. Ser verkligen fram emot det!
 
Xoxo

Kommentera

Publiceras ej