Naken

0kommentarer

En anonym läsare kommenterade på min blogg och syftade på att jag viker ut mig och borde ta en direkt bild på mina bröst istället. Jag vet inte varför denna person tog så illa vid sig eller varför personen inte vågar stå för sina åsikter och nämner sig som anonym. Jag står för det jag lägger upp på min blogg.
 
Detta är ett väldigt intressant samtalsämne som jag tycker är viktigt att lägga fram. Vad klassas egentligen som porr/utvik och vad klassas som konst/mode. Jag själv tycker att detta är högst individuellt. Det som personen i fråga reagerat på vad jag tror är en bild där jag står i badrummet med ryggen mot kameran, man ser min nakna ryggtavla och en liten skymt av kontur till bröst. 
 
Jag tycker att kvinnokroppen är vacker naken, vi föddes nakna och har i århundraden blivit avbildade NAKNA. I vissa kulturer går man naken eller med endast ett skynke som täcker genitalierna. Hur man ser på det hurvida det är framlagt som sexistigt eller som något vackert beror nog på hur man presenterar det. 
 
Jag skulle kunna ställa upp som nakenmodell och jag skulle kunna plåtas naken för en tidning, inte slitz men som exempel Amelia. Vart vi än vänder oss idag så finns det nakna framför våra ögon, Amelia har haft artiklar "Kroppen vi ärvde" och "Size hero". Det är starkt, kvinnor som står för sina kroppar och inte har jag hört någon som öppnat den tidningen som har sagt "nej men usch så äckligt med bröst och kurvor!". Isabella Löwengrip (förmodligen inte rätt stavning) hade för ett tag sen en naken bild på sig själv som framsida på sin tidning "Egoboost" i protest mot idealet. Hon menar på att man ska älska sin kropp och jag tycker att hon är vacker och modig.
 
Att sedan stå i string och suga på en klubba eller bita sig i läppen lätt svankad i en säng i tidningen Slitz är en annan femma. I den tidningen får dem bilderna att framstå som utmanande.
 
Dessa bilder är ifrån konstvärden och modellbranschen. Hur ser ni på detta?
Jag tror såhär, hade jag varit modell eller bara råkat vara med i en artikel med samma bild så tvivlar jag på att det hade blivit uppståndelse. Men bara för att jag är en privatperson och ung tjej så är det inte acceptabelt. Jag solar toppless och jag är stolt över min kropp och jag är ta mig fan vacker naken!
 
 
Dessa är ifrån Slitz, och rätta mig om jag har fel men det är skillnad på hur man lägger fram en bild eller hur. Vill en man/kvinna posera i Slitz så är det upp till dem, ta exempelvis Sofia som dejtar prinsen. Hon gjorde ett utvik, inte är hon mindre värd eller ses som annorlunda för det. Det var hennes val, och det är inte vår ensak.
Det är också ett jobb, precis som att vara porrskådis är ett jobb. Sen kan jag tycka att porrbranschen är brutalt överdriven med silikon och utlösning i liter. Vem har inte sett en skymt av porr någon gång. Det kanske har hjälpt någon att lära känna sin kropp bättre eller hjälpt till i sexuella situationer.
Det är väl bra att det kan hjälpa folk.
Vill man sen inte ta del av det så behöver man inte.
 
Som bilderna här nedan vill inte jag minnas att jag fått mig själv att framstå, och om jag nu får dig "anonym" att reagera stötande så behöver du inte ta del av det. Men alla ser vi med olika ögon. Låt mig gärna veta din åsikt. 
 
OVER N' OUT MATE!
 
 

Kommentera

Publiceras ej