Planering & förväntan

0kommentarer

För ca 2 veckor sedan bestämde jag mig. Jag ska bli au-pair i London i höst och vara borta minst ett år. Har funderat på saken jätte länge och velat fram och tillbaka men till sist kände jag ändå, för sjutton jag gör det! Så jag skickade in alla papper och dylikt och pratade med kvinnan som driver bolaget. Hur härlig som helst! Vi pratade i säkert en timma och jag kände mig så exalterad efteråt. 
 
Samma dag hör en familj av sig och vill prata så vi bokade in att vi skulle prata på skype idag. Får se om det blir något för vi skulle gjort det mellan 11.30pm/ 12.00pm svensk tid men .. ja här sitter jag utan något samtal.
 
Det fungerar som så att Marie (kvinnan som äger bolaget) skickar ut min ansökan till olika familjer, är dem intresserade och vill prata med mig så får jag även läsa deras application form för att få veta mer om dem innan vi pratar. So far är det bara en familj som skrivit, Marie sa att det är väldigt tyst på familjefronten denna vecka, förmodligen är dem flesta på semester.
 
Jag åker senast i September har jag tänkt mig. På den tiden hinner jag ordna med allt som ska göras, avsluta mobilabonnemang, försäkring, engelskt bank/kontantkort, planera packning osv. Måste även hinna säga hejdå till alla mina vänner och åka till Sthlm för att vara med familjen och besöka gamla skolan och säga hejdå till en viss lärare!
Jag kommer självklart komma tillbaka till Sverige för att hälsa på, i alla fall till jul.
 
Jag är så exalterad och det känns verkligen som att jag har gjort rätt val, det blir ett nytt kapitel i mitt liv. Ett nytt land, en ny kultur, åka till en familj jag inte känner. Kvar lämnar jag allt jag känner till, mitt liv, mina vänner och min familj. Men jag är redo för detta!
 
Uppdaterar när jag vet mer!
 

Kommentera

Publiceras ej