Prov?

0kommentarer

Hur kan det komma sig att allt annat är så mycket mer intressant när man ska plugga till prov förutom själva pluggandet. Har prov i nutida konst på fredag. Skolstyrelsen har fått för sig att alla esteter tycker att det är kul med konst, dumt påhitt. Jo visst är det intressanta lektioner men ett prov på från det att man målade på grottväggar fram till konsten idag.
Konstnärer, konstverk, årtal you name it.
Titta bara så intressant, förhistorisk konst och grottmålningar, egypten, antika grekland, antika rom, fornkristen och medeltida konst, gotiken, renässansen, barocken, nyklassisismen, romantiken, realismen, impressionismen, postimpressionismen, modernismen (kubism, expressionism, dadaism, surrealism, popkonst, abstrakt konst, futurism mm.) konceptkonst, postmordernism, samtida konst, samtidskonst, konstscenen, ready mades, museer och konsthallar, biennaler etc etc ect.

Jag har djup förståelse om ni har slutat läsa vid det här laget. Det som jag läser har jag glömt bort innan jag ens läst klart meningen, bra va?

Det finns inte en sportmössa att jag ska minnas allt detta..... wööööööööööh
Ska försöka få något att fastna men allt ser likadant ut i mina ögon.
Tack och lov så börjar vi inte förens 13.00 imorgon, kaffe kaffe kaffe och lite mer huvudvärk av konst heja


Kommentera

Publiceras ej