Trött men ändå inte.

1kommentarer

Jag behöver sova, alltså verkligen. Jag känner mig trött fast ändå inte, knepig kombination..
Vi har brutalt mycket i skolan. Tidigare (ca 3 veckor sedan) fick jag panik över alla nya uppgifter som dök upp. Minsta lilla fick min bägare att rinna över och jag drabbades av någon form av ångest och utmattning. Det tog på krafterna att ständigt känna sig stressad och hela tiden fundera på vilka rapporter och prov jag skulle skriva på.
Vi har fortfarande mycket i skolan men efter att för en gångs skull använt mitt lov till just det ett lov, så släppte allt. Jag gjorde en stor impulsartad grej och bokade en resa till Sälen, jag ångrar det inte för en sekund. En hel veckas lov med en underbart fin människa. Åh så jag njöd!
Tidigare har jag alltid tagit med mig plugget vart jag än går (det gör jag nog fortfarande), men efter den fina veckan så känns det ändå som att jag slappnar av mer. Det är så fruktansvärt skönt. Så länge man strukturer upp så fungerar det ganska bra. Det dumma är dock att strukturen blir knepig när alla arbeten ligger parallellt med varandra. Jag ränkade lite här om dagen och kom fram till att vi läser ca 13 kurser just nu. Ganska mycket..
En samhälls-, psykologi- och projektarbetsrapport + prov i religion respektive nutida konst och en film i Kuhi (kultur och idéhistoria) ska in innan nästkommande lov som är om 5 veckor. Ja det är mycket i skolan just nu.
Ett sångkompendie, uppsjungning, slutcabarét och tre spelningar väntar också och jag garanterar att det kommer dyka upp mycket mycket mer.
Frågan är om jag verkligen går estet eller samhällsprogrammet?
Men jag ska försöka vara positiv, vi har fått våra studentmössor. Som en gnutta ljus i allt det tunga och juni kommer att bli en så fruktansvärt bra månad.
  • Vi åker till Malta med klassen 1-4
  • Studentvecka
  • Bal
  • Studenten
  • och så åker jag till Mallorca med dem bästa vännerna man kan tänka sig i två veckor mellan 17-1
Och jag ser fram emot det så enormt. Det är bara att bita ihop och knega. Det lönar sig alltid på ett eller annat sätt när man jobbar hårt.
Oh och en sak till innan jag säger godnatt som jag kom på, eller kom på och kom på men jag hade glömt det för en kort sekund. Jag införskaffar mig min första tatuering nästa vecka. Ohuuuuuuhhh exciting!



Avslutar med en såhär fin bild på min fina vän Anton & mig, puss!
Godnatt!

1 kommentarer

Mummen

07 Mar 2012 11:37

Din första följeslagare!!!! Pöss syrran!!!

Kommentera

Publiceras ej