When it's black

1kommentarer

Say those words,
Say those words, like there's nothin' else.
Close your eyes an' you might believe,
That there is some way out.

Open up, open up your heart to me now.
Let it all come pourin' out,
There's nothin' I can't take

And if there's love, jus' feel it,
And if there's life, we'll see it,
Th's is no time to be alone, alone, yeah,
I won't let you go.

If your sky is fallin', jus' take my hand and hold it,
You don't have to be alone, alone, yeah,
I won't let you go.

And if you feel the flame, enough, to lie,
An' you're too weak, to tread beyond the fire,
And all your friends, that you care for, have disappeared.
I'll be here an' I'm goin', forever, holdin' on.

Fruktansvärt fin låt, I won't let you go - James Morrison


När orden upphör, då talar musiken

Är ett citat jag tycker om, det stämmer så fint. När jag inte har ord för något, om jag mår bra eller om jag mår dåligt, så uttrycker jag mig genom musik.

Sitter i min säng, på mig har jag min nya gosiga hoodie och bara njuter av bra musik. Stereo hearts ljuder från datorn och jag känner mig sådär härligt trött. "today I don't feel like doing anything, I just wanna lay in my bed". Idag har varit en sådan dag. Jag var så fruktansvärt trött igår så jag somnade innan midnatt, jag orkade inte dra för fönstret. Tänk så härligt att vakna till solens strålar och känna sig utvilad. Istället vaknade jag av en mobil pipandes i ansiktet och sol i ansiktet. Det funkar det med. Bestämde mig för att gå upp innan 10. Tog på mig något att sola i och gick ut på altanen och la mig glatt i solen. Efter en slitsam helg förtjänar jag att bara vara. Lyckades få lite färg, woho!

Det enda negativa dagen bjöd på var när min iphone bestämde sig för att glida ur min hand rakt ner i Nettos stengolv.. Härligt! Men allt är inte perfekt, alla har vi defekter.

Dagen har bjudit på sol, lite skolarbeten och en mysig eftermiddag med min gode vän. Det blev en promenad, prat om allt och ingenting. Det är så skönt att ha vänner omkring mig som jag bara kan vara med. Man behöver inte säga något men man vet ändå.
Vi blev så sugna på pizza när vi gick längst storgatan så vi bestämde oss för att göra pizza. Från att inte ha någonting för att sen 20 minuter sitta och äta en fruktansvärt god pizza tyder på fint lagspel!

Kom att tänka på ett kort jag fick av min älskade mor en gång, på kortet står det något i stil med kärlek är att kunna säga 'jag älskar' dig utan ord. Det är förmodligen inte den rätta formuleringen, men innebörden är så fin. Min familj och mina vänner. Känslan att bara vara och känna kärleken till dem som verkligen är betydande. Man behöver inte prata, men man vet ändå.

När min vän var på besök idag kom vi in på den dagen för ca två år sen. Det känns som igår. Jag satt på bussen på väg hem efter en julkonsert i Karlskrona. Det är kallt och snö ute. Min telefon ringer och jag blir glad när jag ser vem det är. Jag svarar glatt men tappar fort leendet. "Jag har fått cancer", jag blir så chockad och tycker att det är fruktansvärt elakt att skämta om. "Sluta skämta, du är inte rolig!".. "Jag skämtar inte, jag har fått cancer Moa".. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen, jag ville sjunka genom jorden. Varför drabbas alltid dem bästa?
Den dagen vill jag gärna glömma, det var hemskt.
Idag är min gode vän frisk och jag är lycklig att fortfarande ha h*n vid min sida.
Ta vara på dem du älskar.

Jag läste lite i en bok jag hittade på mammas sängbord. Boken handlar om att kärlek är kraften till allt. Kärleken styr universum. Utan kärlek skulle vi inte ha allt, utan kärlek skulle varken du eller jag finnas, vi skulle inte ha byggnader att bo i om det inte vore för arkitekternas kärlek till arkitektur, vi skulle inte ha alla bekvämligheter så som el och fordon om det inte vore för uppfinnarnas passion för att uppfinna. Och så fortsätter allt, vad vore världen utan kärlek. Utan kärlek skulle ingenting existera.

Lägg inte tid på sådant du inte älskar. Kom inte hem och prata om hur du fastnade i bilkön påväg till jobbet, eller hur dåligt mötet gick eller hur du sovit dåligt. Kom istället hem och prata om sådant du älskar, hur du älskar att vara ute i god tid, hur bra nästa möte kommer bli och vad skönt det ska bli att lägga dig tidigt ikväll.

Lägg din energi på sådant som ger dig energi tillbaka, på sådant som får dig att må bra, att vara lycklig och älska.


Dagen i bilder










1 kommentarer

Sabrina

22 May 2012 08:07

Det var ju bara baksidan Moa, kom tillbaka när du krossat framsidan OCH tappat den i toaletten. IGEN. Men den funkar, tro det eller ej.



Skönt att din vän är frisk, cancerhistorier med lyckligt slut är jag inte bortskämd med.

<3

Kommentera

Publiceras ej