Där jag hänger min hatt

0kommentarer

Idag har varit en skön och effektiv dag!
Vaknade 9:30 i min mysiga säng i Torsås i ett tomt rum. Packade ner mina saker igår så nu är bara möbler och kläder kvar.
Vi satte igång och städade balkongen som vi bestämt sedan tidigare och nu är den strålande ren och luktar gott!
Vi var effektiva så det tog inte mer än en timma, solen sken och musiken var på högsta volym.
Gick till matsalen och åt någon konstig kycklingröra/gryta? Någonting med kyckling var det i alla fall.. tror jag..
Och traskade sedan vidare till skolan och satte oss i gräset och bara njöt.
Jag träffade en efterlängtad person så jag lyftes lite extra från marken, och sen hade vi möte om Malta med klassen.
Det är bara 9 dagar kvar tills vi åker! ÅÅÅÅÅÅÅH DET SKA BLI SÅ SKÖÖÖÖÖÖNT!!
Jag är chaufför i stagebussen och mina med passagerare är enbart grabbar, men det är goa pojkar så jag ska nog överleva! Lär vara fest hela vägen till Sturup.. Men när det blir dags att åka hem igen från Sturup till Torsås så är det min tur att jävlas när dem ligger där bakis.. muhahah!
Apropå att vi åker till Malta 1 juni, det är också denna dag som betygen sätts.
Idag fick jag mitt slutbetyg i Religion, MVG. Jag blir lika förvånad över mig själv varje gång. Ursäkta om detta låter skrytsamt men jag har aldrig haft såhär bra betyg som jag har nu. Satt just och räknade, jag har so far 15 MVG och 5 VG. Jag har inte fått betyg i alla kurser än så det kommer mer, än så länge har jag inga G utan bara VG och MVG, det är galet. Jag är så otroligt stolt och förvånad över mig själv och min kapacitet och det känns riktigt bra. Att verkligen kunna känna mig stolt över mig själv.
I mailet skrev min fina lärare
"Hej igen Moa!

Du har gjort en fantastiskt bra egen religion, som på ett bra sätt speglar dina egna tankar kring religion som företeelse. Namnet "Nature" talar sitt tydliga språk, och du har verkligen utvecklat din grundtanke väl och detaljerat ner i minsta detalj. Du har en tydlig röd tråd i din religion och visar på ett tydligt sätt att du har förstått vilka beståndsdelar som bygger upp en religion. Kriterierna för MVG är mer än väl uppnådda för uppgiften!

Om vi ska prata slutbetyg så ser dina resultat ut så här:
Vad är heligt? VG
Sekter MVG
Världsreligionerna MVG
Min egen religion MVG

Slutbetyget blir således MVG, och du har som vanligt jobbat mycket bra med kursen! Hoppas du har lärt dig något trots det mördande tempot under vt.

Bästa hälsningar"
Åh denna glädje!
Nu under eftermiddagen har jag och min sambo tagit en tripp till Kalmar för att lämna in Priusen på lagning (byte av vindruta) och fick med oss en liten smartcar hem. Har aldrig i hela mitt liv sett en sådan yttepytte bil! Började garva som ett barn när jag insåg att bilen bara tar upp en halv parkeringsruta.. galet!
Min fina bror körde in till Kalmar för att lämna över mitt körkort som jag körde ifrån i Borgholm igår, smart tjej! Som tur är blev jag inte stoppad av någon polis.
Däremot ringde jag till polisen av rent intresse för att fråga vad som skulle hända om jag under min prövotid råkade köra utan körkort men har pass och blir stoppad av en polis. Inte ens denna polis vid namn Malin kunde svara på det, "ja det är ju upp till polisen på platsen att bestämma, jag är inte helt säker jag ska fråga.. dröj kvar.." mmhhmmm jag dröjer.. "jag kan tyvärr inte ge dig något säkert svar men du ska nog inte behöva få mer än böter" NOG jo men det känns ju tryggt!
Haha jaja jag överlevde i alla fall och har nu tillbaka körkortet i min ägo!
Puss på min fina bror som alltid ställer upp, älskar dig!
Gårdagens mixat med dagens och min fina hallonröda tröja som jag vann på tradera:

Kommentera

Publiceras ej