Fantastic weekend!

1kommentarer

Haft en så sjukt bra helg!
I fredags åkte jag till Streatham Hill för att äntligen möta upp min Malin! Var lite om och men att ta mig dit, var tvungen att ta overground'en mot Clapham Junction och byta tåg mot Sutton eller London Bridge. Det skulle gå ett tåg mot Sutton ca 5 min senare, bra tänkte jag! Men nädå för den gick inte mot Streatham HIll utan mot Streatham Common vilket inte är samma sak berättade Malin.. Attans. 
Så jag fick kliva av vid Balham och ta ett nytt tåg därifrån mot Streatham Hill. Tillslut efter ca 45 min totalt, kom jag fram och där stod hon och väntade på mig min fina Malin! Bonus är att det bara kostar 1,60 pound , det är ca 18kr vilket jag tycker är ganska billigt.
 
Det blev skräpmat på Subway, chicken teriaki (eller hur det nu än stavas) är såååå gott.
Vi bäddade upp ganska tidigt och kröp ner för att kolla på The Holiday men jag somnade efter ca 20 minuter så.. haha.
Vi vaknade upp runt 9 tror jag, Malin hade en jobb-intervju vid 12pm på French Connection, en klädbutik på Kingsroad. Kingsroad är en shoppinggata lite mindre än Oxford i centrala London. Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och gick mot bussen. Det tog ca 50 minuter att åka, vi kom liiiite sent, typ 5 minuter men det var inga problem. Malin gick ner för att ha sin intervju medans jag stannade kvar uppe och kikade runt och pratade med en jätte trevlig tjej vid namn Laura. Malin kom upp och vi gick vidare mot Frozen Yoghurt, SÅ *PIIIIIP* GOTT! Det är som mjukglass fast det är yoghurt. Så får man välja själv vad man vill ha på, jätte massa mega gott. Jag hade honung, mandel, kokosflingor och färska blåbär. NOM NOM
 
Vi lyckades även springa in i en liten matmarknad som tydligen äger rum där varje lördag. GREAT! 
Dem hade alla möjligamatgrejer från olika kulturer, cupcakes och rawfood. Ostar och burgare. Så himlans gott. Det fanns smakprover nästan överallt så vi gick glatt omkring och mumsade i oss. Köpte med mig 150g färsk parmesan till Minna eftersom att jag vet att hon är väldigt förtjust i det.
 
Efter marknaden åkte vi tillbaka till Malins crib (yeah) efter att ha frågat Minna om det var okej om Malin fick sova över. Hon bekräftade det med att det var okej att Malin är välkommen när hon vill, vilket känns jättebra.
 
På tåget på väg tillbaka mot Shepherd's Bush fick Malin ett samtal från klädbutiken, häpna och hör. HON FICK JOBBET! Är hon inte fantastisk vår allas goa Malin. Så igår kväll gick vi ut och firade med en god matbit på en italiensk restaurang vid Westfield, första gången på riktigt länge som jag drack ett glas vin. Jag köpte mig ett par aaaaas snygga platåskor. Vi passade också på att trycka i oss lite dessert på Ca'puccino, chokladbrownie med teramisu smaksatt grädde och en kopp Expresso Americano till det. Malin tog pannacotta med färska bär och en latte.
 
Det blev en tidig kväll och vi försökte kolla  på The Holiday igen, jag somnade tidigare än i fredags. Attans.
Idag har vi varit på morgonpromenad med Molly i parken. Snart ska vi bege oss mot Westfield återigen för lite mys!
 
XoXo
 























































 
 

1 kommentarer

Emelie

03 Sep 2012 14:42

Åh så mycket gott!!! Ge mig! Om jag hälsar på MÅSTE vi gå dit å äta!!
Assnygga pjuck! Å livsfarlig grishund ;)

Svar: Ah så himlans massa gott! Den är där varje lördag, verkligen väldans mysigt! Tack och bock!! Love'em och ja Molly är en riktig buse!
moarorstrom.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej