Kaosartad morgon

0kommentarer

Ja jösses.. Imorse var det smått kaotiskt.
Matt och Minna tog barnen till skolan men jag går ändå upp vid 7:15 för att hjälpa till med frukost osv. Kände mig riktigt slö imorse. Satt barnvakt igår med och idag. Precis som i förrgår så vaknade Mary mitt i natten (kl 02:00) och var rädd och kunde inte sova och eftersom att Minna var ute så kom hon upp till mig, jag yrvaken som jag var hörde inte ett ord av vad hon sa men hon kröp ner och somnade nog i samma sekund som jag.
Så jag, Molly och Mary delade på min säng. Tack och lov att jag har en 1.80 säng och ett gigantiskt täcke.
 
Arthur somnade också tidigt efter att vi läst ut Don Quijote, barnversionen. Han är så söt när vi har våran ensamtid. Han bäddar fram sin gigantiska sackosäck till mig och bäddar ner mig under sitt överkast, och försäkrar sig ex antal gånger om att jag sitter bekvämt, vill jag ligga ner eller sitta upp. 
Det slutar med att han ligger nergosad brevid mig med huvudet på min axel.
 
Jag gick ner igen och satt vid datorn, runt kl 22:00 hör jag en dov röst "Moooooa, Moooa vart är du", han hade tydligen legat och väntat på att jag skulle komma upp och släcka. Vanligtvis släcker han lampan själv så jag hade ingen vidare koll, fy mig. Han hade hunnit läsa 100sidor i sin bok. Kände mig riktigt elak men jag visste ju inte det eftersom att det inte brukar vara så. I alla fall så följde jag med upp, släckte lampan och bäddade ner honom.
 
Så imorse så åkte Arthur med Minna, efter 20 min får jag ett samtal om att Arthur saknar sina latinböcker. Kaos, och han hade inte plastat in sina andra böcker vilket kunde ge honom kvarsittning. Hemskt så höga krav barnen har på sig här. Så efter mycket om och men, först att jag skulle cykla med dem till skolan, eller att Matt skulle vända om och skjutsa mig eller att Matt skulle ta dem, eller Minna.. Ja ni förstår kanske hur rörigt det var.
 
Det slutade med att Matt kom och hämtade böckerna och tog dem till Minna som åkte till Arthur. Stackars Arthur mådde inte bra alls, troligtvis pågrund av all stress och så mycket som han har att tänka på med läxor och skola. Så skolsköterskan hade lagt honom för att vila men han bröt ihop så Minna fick ta med honom till jobbet. 
 
Jag hade bestämt träff med en vän kl 11:15 och hon frågade om jag kunde hämta Arthur vid hennes jobb kl 13:00. Jag sa att jag kunde ringa och avboka med Niki men det ville hon inte. Så jag sa simpelt att blir det några problem och det inte går att lösa så måste du ringa eller smsa, jag vill inte att det ska köra ihop sig med ditt jobb och det är klart att jag ställer upp.
 
Hon skjutsade hem Arthur och jag kom hem efter 14:00. Köpte med mig en chokladmuffins till honom eftersom att jag vet att han älskar choklad. Han blev jätteglad och gav mig en stor kram och ett varmt tack. Vi spenderade eftermiddagen med att spela lite tv-spel vilket han älskar, jag måste ju offra mig ibland. Det var faktiskt ganska roligt.
 
Igår vet jag att Arthur sa att han älskar bacon så jag gjorde stekt potatis och bacon till barnen. Baconen här är som kassler så det blir som en middag. Plus att allt är dränkt i smör och socker här så såg till att använda mycket smör vid stekningen av potatisen. Arthur älskade det och frågade om vi kunde äta det oftare och var väldigt tacksam. Mary åt också men hon har varit lite grinig idag, när hon inte får som hon vill tror hon att man vänder sig emot henne. Hennes förklaring var att hon var trött men som jag sa till henne så är det ingen anledning till att låta sur på oss här hemma.
 
Nu sitter jag här, Matt har lagt barnen och jag ska ta det lugnt med en kopp te innan jag kryper ner. Troligtvis kommer Mary komma upp inatt igen, får försöka somna tidigt så jag får lite sömn.
 
Puss godnatt!

Kommentera

Publiceras ej