Mycket på samma gång

1kommentarer

Okej.. Såhär är läget.
Som jag skrev igår så kommer Mumford & Sons ha en turné runt Ireland & UK i vinter, dem har ett gig i London den 11 december & jag ska vara på plats. Mina kompanjoner denna fantastiska kväll kommer vara fina Niki & Klara, så snabba puckar att boka biljett på fredag 9am.
Om jag inte får tag i en biljett i London åker jag till Irland eller någon annanstans i UK, jag SKA se dem & det spelar ingen roll hur dyra biljetterna än må vara så kommer det vara värt varenda öre, jag bara vet det.
 
Jag har tidigare sagt att får jag se dem live så gråter jag, igår grät jag. Jag var så lycklig för turnén samtidigt som jag lyssnade på deras nya album 'Babel'. Jag fick gåshud & grät av lycka & kärlek till detta fantastiska band.
Deras fantastiska musik klingar högt i mina högtalare dagarna i ända, kärlek!
 
Idag tog jag & Jessica en tur in till Marbel Arch & det större Primark, Jessica var menad att köpa en jacka, istället kom vi ut med massa andra kläder men utan jacka.
Jag fick med mig en jeansskjorta m. nitar, en tjock vit gosetröja med mocka på armbågarna, en über-skön fleecepyjamas & två bh-toppar (har en förkärlek för bygellösa bh:ar). Allt detta för en summa på £36, vilket motsvarar ca 380kr. Primark är fantastiskt, snygga ap-billiga kläder! I love it
 
Vi skyndade oss hem vid 1-tiden så att jag skulle hinna få min dagliga dos med motion, 1k simning. Hade kunnat simma mer idag då kroppen var på alerten men jag hade brådis hem för att kunna förbereda snacks till Mary & pick-up.
 
Köpte med mig en dairy chocolate-bar till Mary, det är hennes favorit snack. Hon blev salig & vi har haft en kalas-bra dag tillsammans. Arthur kom hem sent (väldigt sent men vi kommer till det senare), så Mary & jag hade kvalitetstid, vilket jag alltid uppskattar. Hon var exalterad till att göra sin läxa så fort vi kom hem, hon lekte skola i samma veva. Matte, stavning och multiplikationstabellen. Hon är riktigt smart min tös, & lillgammal! Sen fick hon för sig att börja städa ugnen (hon som annars är expert på att dra fram allt utan att plocka undan).. hon såg så söt ut där hon satt på knä och skrubbade för kung & fosterland.
Medans jag lagade kvällsmat satt hon snällt i soffan & högläste böcker. Det serverades kycklingfilé med ris, broccoli & pesto. 
Efter maten packade vi en väska till Mary, imorgon ska vi nämligen till badhuset hon & jag. Tösen hjälpte mig även att bädda nya lakan i min säng, eller snarare jag bäddade & hon hoppade i sängen, kiknade av skratt & stoppade lite lakan. 
Vi tog kvällsbadet, räknade hur länge hon kunde hålla andan & hon lånade mitt nattlinne att sova i. På tok för stort för henne, satt som ett tält men hon ville gärna låna det så varför inte. Hon såg så go ut.
Vi läste i boken 'Mr. Stinky' sen var det dags att sova.
 
Så anledningen till varför inte Arthur kom hem förns' på kvällskvisten var för att han slog i huvudet efter fotbollsträningen i någon form av stolpe så Minna ville ta honom till sjukhuset för att kolla upp det. Dem fick träffa en doktor men det fanns inte så mycket att göra, han har huvudvärk & ett litet sår i bakhuvudet. Tack & lov att det inte var värre. Får hålla koll så att han är på alerten & läkaren hade sagt att han ska få så många smärtstillande han behöver (inte mer än rekommenderat såklart).
 
Dem kom hem efter 8:30pm så det blev bums i säng för min stackars lille krake, hoppas det inte är värre imorgon.
 
Fler nyheter är att min fina Malin åker tillbaka till Sverige i nästa vecka för att inte återvända förns' nyår. Då vi ska fira nyår ihop i London. Från nyår har hon också ett jobb här i London, troligtvis i alla fall. Som producer assistant. Fram tills dess kommer hon att befinna sig i Sverige, snyft. Jag får inte vara egoistisk men det kommer vara tomt här utan Malin. Så i helgen ska vi hitta på massa roligt!
Först & främst kommer hon hit imorgon så vi ska mysa, snälla Minna låter henne vara här medans jag jobbar. Så länge vi inte pratar svenska, haha. På fredag ska vi till Primark & troligtvis Notting Hill. På fredags eftermiddagen ska vi möta upp min kusin Hanna som kommer hit imorgon med några kompisar & strosa runt & sedan på kvällen äta middag ihop. Lördagen ser ut att bli Covent Garden & Brick lane & förhoppningsvis middag & utgång med Niki & Klara på kvällen. Slutningsvis söndag blir det utgång på Walkabout Shepherd's Bush som är en australiensisk bar. 
 
Ja, det var väl det. Idag kom min sista lön för mitt jobb i augusti så jag unnade mig att köpa ett linne från  Mumford & Sons hemsida. Måste ju visa mitt stöd som det fina fan jag är!
Har precis ätit upp min skål med yoghurt & ska försöka somna relativt tidigt ikväll, har blivit på tok för sent dem senaste nätterna.
 
Godnatt mina kära, puss x
 
Alla kläder jag införskaffat mig sedan min flytt, detta & strumpor & hygienartiklar osv.
Svart lång kofta, fleecepyjamas, skärp, vit kabelstickad tjocktröja, två bh-toppar, nattlinne, blå långärmad tröja, döskalle-pritad tröja, inka mönstrad kofta, vita platåskor, jeansskjorta med nitar, grå t-shirt, highwaist svarta jeans & en svart tubhalsduk. Jag är bra på att spendera pengar.
Min respektive Marys middag, hennes bestod av kyckling, ris med pesto, broccoli & gurka. Min av sallad, körsbärstomater, gurka, kyckling med pesto gjord av soltorkad tomat, cheddarost & broccoli. Gott vare!
Det fantastiska linnet som jag klickade hem idag, 20pounds men det är värt det!
Min goa tös, är hon inte söt så säg.

1 kommentarer

Sabrina

26 Sep 2012 07:32

Skönt att se att du har det bra!
Kommer du inte hem över jul alls?

Svar: Jag har det kanon! Hur är det hemma? Saknar er!Jo jag kommer den 20:e, glömde bara skriva det.. haha
moarorstrom.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej