Thursday diary

0kommentarer

Det är redan fredag imorgon!
Hujedamig så tiden går undan, det var ju nyss helg! Men jag klagar inte.
 
Haft en riktigt bra vecka. Som jag skrev i det tidigare inlägget så har jag haft en riktig träningsvecka.
Måndag: 1h morgonpromenad m. Molly + 2k simning
Tisdag: 1h morgonpromenad m. Molly + 2k simning + 1h yoga
Onsdag: 1h morgonpromenad m. Molly + 1k simning + 1h pilates
Torsdag(idag): 1h morgonpromenad m. Molly + 1k simning + 1h bums tums & thighs (riktig utmaning för rumpa, lår och mage)
Beroende på hur mycket träningsvärk jag har imorgon återstår det att se om jag går och simmar mina 2k eller inte.
 
Idag i alla fall har varit en skön dag. Jag tog Arthur till skolan, hade såklart med mig Molly och joggade/gick hem (ca 1h). Gymklassen började inte förens 10:30 så åt lite yoghurt och hemmagjord müsli och packade hockeytrunken. 
Jessica kom och mötte upp mig i simhallen, blev vara 1k idag. Var så slut i kroppen efter gympasset och veckans tidigare träning så det fick räcka. Hon följde med hem och vi åt soppa och drack kaffe, mys. Kändes inte som att vi hann sitta länge alls innan det var dags att hämta barnen.
 
Mary hade med sig sin vän Bethel hem efterskolan för en playdate, vilket var skönt för mig. Annars kretsar mycket kring tv:n här hemma så att Bethel var här innebar att dem lekte med dockor och spelade spel istället och roade sig själva. Arthur kom hem vid fem och för att han inte skulle fastna vid sitt xbox så fort han klev innanför dörren föreslog jag att han kunde lära mig schack, han vann såklart. Vi fördrev en hel timma på det och vi gjorde en deal att han skulle göra sina läxor och äta middag innan han fick titta på tv vilket blev alldeles utmärkt. 
Bethel blev hämtad runt sex i samma veva som Minna kom hem från jobbet och jag gjorde i ordning middagen.
 
Jag hade gjort en potatisgratäng igår och Minna hade förberett en biffstuvning, riktig vardagslyx. Det var bara jag och barnen som åt vilket är väldigt vanligt men Minna satt med vid matbordet och vi kunde ha en trevlig pratstund allesammans (och fortfarande ingen tv, lyycka!)
 
Vi inför nya regler här hemma eftersom att tråkigt nog kretsar barnens liv runt tv:n till stor del och det är inget som varken jag eller Minna och Matt uppmanar till. Ingen tv på morgonen, vi går upp, gör oss klara och äter frukost tillsammans innan vi beger oss. Det ska också vara begränsat med tv-tittande varje dag och läxor ska vara klara innan det blir tal om någon tv. 
 
Nu har jag lagt Mary och Arthur gick precis upp utan att jag behövde stå och upprepa mig 15 gånger om. Det tar så mycket onödig energi att tjata och jag avskyr det, det får mig alltid att känna mig som the bad guy. Ska gå upp och släcka om en kvart. Imorgon ska jag sova hos min Malin, ser fram emot det. Jobbar bara morgon sen är jag ledig resten av dagen, så himla skönt.
 
Sov gott alla fina. Xx
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej