What a day

0kommentarer

Jag är SÅ trött..
Det har varit en lång och händelserik dag!
Dagen började runt 8am. Tog Molly på en morgonpromenad/joggrunda. Stackarn hon har så korta ben så hon hänger knappt med. Är inte det lustigt, när hon är i koppel så är det tufft att springa men så fort vi kommer till Wormwood Scrubs Park där hon får springa lös så har hon energi till tusen!
 
Vänta kom på att jag måste säga till Arthur att släcka nu, school starts tomorrow!
 
Sisådär ja.
Så efter min och Mollys lilla tur på ca 6k kom jag hem och tog en dusch, och gjorde iordning lite frukost. Matt kom och lämnade Mary som hade spenderat natten hos en kompis och tog med sig Arthur för att gå till frisören. Mary, Molly och jag passade på att gå till parken i det vackra vädret innan Arthur kom tillbaka.
 
Vi hade planerat en picknick och ett besök på The British Museum så när Arthur kom tillbaka gick vi till affären och köpte oss en lyxig mix av gottis, strawberries, mango, an apple, clementines, biscuits, crisps, soda, wraps with ham etc etc. Barnen åt allt det onyttiga och jag nöjde mig med frukt och en sallad. 
Det fanns så mycket att se på museet. Kan efter idag säga att jag sett en riktig mumie, det är inte varje dag det sker må jag säga!
Barnen fick 6 pound att spendera at the museum shop. Arthur hittade några små guldplattor med budskap på, typ wealth, wisdom, happiness, love. Han tyckte att jag, Mary och han skulle köpa en var så att dem kommer ihåg mig när det blir dags för mig att åka och så att jag kommer ihåg dem. Så gulligt.
 
Väl hemma har vi ätit bolognese, barnen har badat och jag har fixat med tvätt. Har även spelat mindcraft för första gången. Mysko spel.. Man bygger och river saker? Men Arthur tycker att det är roligt och vad gör jag inte för barnen. Han har pysslat om mig och sett till att jag sitter skönt när jag spelar i alla fall haha.. 
 
Har nattat Mary och läst en saga. Hon vill alltid att jag ska stanna tills hon somnar, så söt. Det tar ca 5 minuter sen har hon slocknat. Haha
 
Så nu sitter jag här med mitt te och ska snart gå och lägga mig. Ska bara försöka få Molly att göra sin sak innan så hon inte får för sig något dumt inatt. 
Imorgon väntar skola för barnen och jag ska få se vart skolorna ligger så jag vet hur jag ska gå. Sen är jag ledig till 3:10pm då jag ska hämta Mary. Men dessförinnan ska jag träffa en annan Au Pair.
 
Sleep well, xoxo
 














Kommentera

Publiceras ej