Emotionell

0kommentarer

Hej..
Jag vet inte vart jag ska börja skriva.. Måste ha varit två veckor sedan sist. Anledningen till detta är att som alla vet jag har varit hemma på Öland över julen. Har då inte velat sitta framför datorn utan spendera all den tid jag kunnat med familj och vänner.
Dessa 10 dagar har känts som en dröm, det var lite som att komma hem igår när jag klev av tunnelbanan, som att jag aldrig varit borta. Det är så sant att man uppskattar inte det man har för ens man inte har det, har aldrig längtat hem så mycket och aldrig sett fram emot jul så mycket som jag gjort detta år. Inte ens som barn tror jag.
Har även passat på att lägga på mig lite fläsk, så som det ska vara under julen!
Min kloka mor sa, det är inte vad man äter mellan jul och nyår som räknas utan vad man äter mellan nyår och julen. Har frossat i kakor och julgodis som aldrig förr.. ajabaja..
 
Under tiden jag varit hemma har jag varit extremt överemotionell.. Tror jag grät 8/10 dagar, helt galet. Måste vara rekord. Hela situationen var bara så overklig, där var dem alla, min familj, mina vänner, mitt hem.
Det har varit snöbollskrig, julfirande, middag hos Meta, utgångar, återföreningar, datorinköp, middag hos mig med vänner. Jag har hela tiden sagt till mig själv att det skulle bli tufft att åka tillbaka, mamma sa "lev i nuet, nu är du här" och Martin sa "men tänk om du stannat längre, då hade det varit ännu tuffare att åka tillbaka." Sedan insåg han att jag gärna kunde ha fått stanna lite längre. Det är lätt att vara efter klok.
 
Igår när jag kom hem till huset var det tomt och tyst. Minna och barnen är utomlands och kommer hem på onsdag. Det är helt knäpptyst i huset vilket är ovanligt och lite sorgligt, jag knattar runt som jag vill vilket är skönt men saknar ändå "min andra familj."
Somnade på soffan framför tvn med min fantastiska värmefilt som jag fick i julklapp, tack birdmountins! It's freakin' amazing!
 
Ikväll är det nyår och det ska tillbringas med Viktoria och Marie. Middag och sen ska vi ut och dansa natten lång och kika på fyverkerier! Känner på mig att det kommer bli en minnesvärd kväll.
Jag måste nu bege mig in i duschen, känner mig äcklig av gårdagens resande. Ska möta upp Minnas systerdotter vid 12.30pm och ta Molly (äntligen lite sällskap). Sen ska jag roa mig i mellandagsrean!
 
Puss på er alla och god fortsättning!

Kommentera

Publiceras ej