Händelserik vecka

0kommentarer

Jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen nu under veckans gång. Anledningen till detta är att jag har haft ett oväntat besök. Eller det är ju inte oväntat nu men det blev väldigt pang på. Förra lördagen var jag i kontakt med min "kusin", styvkusin eller vad man nu vill kalla det. Hon har bott i norra England på en hästgård och jobbat som hästskötare. Under mindre än en månad har hon varit i två familjer och vantrivts då familjerna har behandlat henne som skit rakt ut sagt och kvinnan som äger agenturen hon åkt via verkar ha en psykisk sjukdom. Lina pratade då om att hon inte hade det bra alls, att dem inte behandlade henne bra och det funkade inte. Vi behöver inte gå in på detaljer. Hon skulle prata med familjen och jag skulle prata med Minna om det skulle vara så att hon skulle behöva landa någonstans innan hon drar vidare. På söndag morgon vaknar jag av ett sms från mamma och Lina och helvetet har brutit löst. Lina har blivit utslängd utav familjen och vet inte vart hon ska ta vägen. Mamma är förtvivlad och säger att jag måste hjälpa till och höra av mig. Självklart gör jag väl det, just i detta tillfälle var jag ju dock nyvaken och hade inte pratat med Minna än. Jag tog första tillfälle jag fick och frågade om Lina fick vara hos oss ett par dagar tills allt ordnat upp sig och vi vet vad vi ska göra härnäst. Minna som är fantastisk säger att självklart får Lina komma och bo hos oss.
 
Så Lina har blivit utslängd och har mindre än två timmar på sig att packa och vara ute ur huset. Pappan i familjen har ingen aning om att jag befinner mig i London. Lina kunde likväl ha varit helt själv i England och ändå kastar han ut henne, jävla idiot. Ursäkta språket men det är sanningens ord. Så på söndagen mötte jag upp Lina i Paddington och nu har hon bott hos mig sen dess. På måndag åker hon tillbaka till Sverige. Det blev en lång visit, jag menar hon kan ju inte lämna england med dåliga minnen. Hon ska ha sett det vackra utav London och flyga hem med ett leende på läpparna.
 
Det har varit jätte mysigt att ha fina Lina här. Mysigt med "spontanbesök" haha. Vi har myst hemma, Lina har varit med mig i min vardag. Spanat runt kvarteret och varit i centrala London. Shopping, prat och mat. Helt klart underbart! 
Minna är i Jerusalem under helgen så jag har passat barnen och vovven. Kändes som att jag spenderade hela gårdagen i bilen. Först körde jag Arthur till skolan, vintern har kommit till London så jag fick skrapa frost från rutan med en ynka halvgrad ute, burr! Hann vara hemma till ca klockan ett då jag fick ett samtal från Mat att Artie behövde sin geografibok, så då blev det en resa i bilen till skolan. Lagom efter att ha varit hemma i fem minuter får jag ett samtal från skolsköterskan att Artie fått en smäll emot huvudet så det blir att åka tillbaka till skolan och hämta hem honom. Hinner landa hemma i yttligare ca tio minuter så jag kort och gott hinner ta ut Molly på en kissrunda innan det är dags att sätta sig i bilen IGEN och hämta Mary.. Wäääääääh. Så roligt är det inte att köra när man bara kör fram och tillbaka, fram och tillbaka. Mat hade inte heller gett mig en tid då han skulle komma hem så hade inte den blekaste om när jag skulle få sluta. 
 
Det blev en kort runda in till centrala London på kvällen för att riktigt mysa av julstämningen. Idag har vi varit inne igen och turistat och myst. Lagom genomfrusta är vi nu hemma med en kopp te och värmer oss. Lina bjuder på middag ikväll som tack för att jag ställt upp under veckan, söta tös. Sen ska vi ut och daaaaansa. 
Har nu under helgen unnat mig shopping, det är jag värd! Julklappar hit och julklappar dit, nu när alla är färdiga så måste jag väl få skämma bort mig själv?
 
Just det! Har även varit impulsiv igen! Åh älskar att vara impulsiv! bara ordet får det att vattnas i munnen.. (skämt åsido). Nej men har ett till smycke i örat och håret är ljuuuusare. So much fun! Något som är mer fantastiskt är att det är mindre än tre veckor kvar tills jag befinner mig på min ö igen! L Ä N G T A R !
 
Ser fram emot en mysig lördag. Fortsatt trevlig helg mina vänner!
Cheers!
 

Kommentera

Publiceras ej