Sjukstugan

0kommentarer

Klockan är innan åtta och båda mina ungar ligger i sängen, det måste vara en första.
Stackars Artie har dragit på sig en dunderförkyldning och hostar väl snart upp hela magen. Tror han har feber också, alldeles utmattad lille krake. Han gick till sängs redan efter klockan sex, frivilligt. Han har så ont i halsen att han nästan gråter. Minns själv när jag var liten, det var hemskt att vara sjuk. När man blev riktigt riktigt sjuk, så hjälplös och allt man behövde var kärlek och närhet. Det är fortarande fruktansvärt när man drar på sig en dunderförkyldning, blir till detta lilla barn igen.
Artie ligger nu i MInnas säng och somnar förhoppningsvis snart. Han har druckit två koppar citron/honungs-vatten, slurpat i sig hostmedicin och vanlig medicin. Hoppas han somnar snart, han är ju så uttmattad lillen.
Så ikväll blev det ingen läxa. Tänker inte tvinga en gråtande sjuk pojke att sitta ner med läxor när han inte mår bra. Han har ju minst två nya läxor varje dag, blir ca sju läxor i veckan.. för en 10-åring. Det är hemskt. Hoppas han mår bättre imorgon annars får jag stanna hemma och pyssla om honom. Okej det där lät fel, jag menar att jag hoppas att han mår bättre för hans egen skull. Inte roligt att vara sjuk. Mig gör det inget att vara hemma. 
 

Mary är också snuvig och Tina, våran städerska är också insjuknad. Jag är omringad av basilusker så jag får nog preparera mig själv om jag ska komma undan detta. Vill INTE vara sjuk när jag åker hem. Känner mig lite snuvig men peppa peppa ta i trä jag har ett starkt immunförsvar.
 
Mary och jag har varit på nedervåningen och spelat uno, kortspel, gissa burken, spelat gitarr och tagit en massvis med ful-kort. Får bli en bildbomb från mobilen senare om det går att lägga upp. Har i alla fall fått lite kvalitetstid med skruttan vilket är mysigt alla gånger om. 
Tänker även unna mig själv att lägga mig i sängen nu och läsa tills ögonen går i kors. Har lagt mig runt nio - tio nästan varje kväll och då känns det för sent att börja läsa. Så några kapitel ska jag nog kunna unna mig.
Mår Arthur bättre imorgon och jag inte behöver stanna hemma ska jag på pilates och simma två kilometer.
 
Sleep well my loves, cheers!

Kommentera

Publiceras ej