Tisdagen med stort T

1kommentarer

Ibland vet jag precis vad jag vill skriva, nu har jag ingen aning, det kommer av sig självt. Det är tisdag idag, jag upprepar tisdag! Jag kan inte bestämma mig om jag tycker att tiden går fort eller långsamt.. Någonstans mitt emellan tror jag nog att vi kan tippa på. Men TISDAG mina kära, tisdagen med ett stort fet-markerat T. Det innebär att idag är dagen som för två månader sedan kändes så himla långt borta!
JAG SKA ÄNTLIGEN FÅ SE ...... wait for it....... MUMFORD AND SONS!!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag är exhalterad som tusan men jag har inte insett att det är på riktigt än. Som när mamma kom hit, jag trodde inte det var verklighet förens jag såg henne där på Heathrow.
Kommer inte tro mig själv förns Mumford & Sons kliver på scenen ikväll på O2 Arena. Åh mama... Detta kommer bli fantastiskt, makalöst, fabulöst och jag kommer leva på denna magiska kväll LÄNGE. Kanske borde vänta med att skriva mer tills efter att jag faktiskt sett dem.. Smart Moa.. Låt dig hållas.. (otålig tös).
 
I söndags var det 2:a advent som jag självklart spenderade med min fina Jessica. Bockade av några sista klappar i Hammersmith och på kvällen väntades Winter Wonderland i Hyde Park. Ett baota stort tivoli som dem smällt upp, bara sådär.. Haha. Verkligen enormt stort och jätte maffigt med all belysning, stånd, karuseller och dylikt. Det gav mig lite mer julkänsla vilket jag tackar för, tack Wonderland
 
Jag skrev i förra veckan om att Artie inte var så pigg, doktorn sa att det var astma. Men hans hosta fortsatte hela helgen vilket inte Minna tycker utmärker sig som astma, inte när han nästan hostar upp magen. I alla fall, igår besökte dem doktorn igen efter att han även igår stannat hemma från skolan. Det är en infektion så nu får han antibiotika och kunde idag åka till skolan. Yaaaaay för mig, då jag kan leva lite igen. Det låter elakt kanske men  träningen är något jag prioriterar. Igår när vi låg hemma pratade vi om mitt liv, mina fotbollskunskaper och om framtida planer. Han är så god när det bara är vi två. "I like talking about your life". Lite som en sagostund sådär.
 
Så idag har jag äntligen fått träna, så skööönt att svettas lite. Blev även gymmet igårkväll. Heja. Smaskar nu på min goda omelett till brunch och tänker bjuda på en bildbomb ifrån i söndags. 
 
Cheers!
 

1 kommentarer

Emelie

12 Dec 2012 14:38

Vilka ställen ni är på hela tiden då!!?? Galet vackert och juligt!!!
Pöss

Svar: det är himla vackert här, du borde försöka komma över i vår emelie! så kan vi ha en riktig tjejhelg! <3
moarorstrom.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej