Blogginspo

0kommentarer

Jag kan förmodligen vara en utav dem dåligaste människorna på att blogga.
Jag har inte tid att sitta vid en dator varje dag för att skriva av mig, jag skriver när jag känner att jag vill skriva och kanske om jag har något vettigt att skriva om.
Igår var det friluftsdag i skolan, vi är ca 29 personer i klassen tror jag.. 9 utav oss var där, precis som det brukar vara! HEJA ESMK09! Vi vann ingenting men tappra krigare som vi är så köttade vi endå. Jag hade så fruktansvärt roligt, det var inga sura miner och alla verkade ha lika roligt med skratt och ramsor.
"för vi spöar i all hast, när vi vinner får vi saft!".. ramsan gick säkert inte så men jag har minne som en guldfisk!
"we are all the winners we are all the best, att vi får va tillsammans det betyder mest, och även om det regnar och om solen har gått ner, så har vi ändå vunnit, när alla hänger med!"
När vi skuttade runt, sprudlande av adrenalin och testosteron i kroppen och skrattade och sjöng denna så kände jag mig verkligen glad. Så slog det mig, om knappt en månad så skiljs vi åt, vad händer då?
Det är en läskig känsla att stå på egna ben.. Inget mer sommarlov, ingen skola att gå tillbaka till efter sommaren och alla fantastiska vänner befinner sig på olika håll. Klart att det ska bli skönt med studenten! Slippa arbeten och slit men vi skiljs åt, alla kanske man inte träffar så ofta igen?
Det är 19 dagar kvar tills vi åker till Malta med klassen och det är 36 dagar kvar tills jag och mina fantastiskt fina flickor åker till Mallorca.
34 dagar kvar till studenten.. Allt går så fort!
Men jag är taggad till tusen!
Idag.. har jag brutalträningsverk efter friluftsdagen igår + dagens träning.. Känner mig som en pensionär. Dagens uppdrag är att bleka en levis jacka som jag köpte på secondhand igår. Den var mörkblå och ska bli ljusblå! Det går lite sisådär! haha men det är ju första gången jag gör något sådant så jag får inte vara allt för självkritisk.
Blekningen luktar förjävligt och är tung i luften, känns som att lungorna ska täppa till när man andas.
snyggaste metoden att bleka på? var tvungen att ha något som tynger ner jackan, fick bli oljeburkar med sten på! Kreativitet kallas det kära vänner! Just nu är jackan fläckig men det är bara charmigt! Den kommer blekas några gånger till!
Ikväll är det kalas som står på schemat! Min trogna goa vän Erik har fyllt 20 och det ska firas med ett hejdundrans kalas! Måste bara bleka klart jackan så att jag kan ta en dusch.. hm problematiskt..
Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej