Änglar, träning och beröm!

1kommentarer

Torsdag förmiddag och här sitter jag och äter min ack så delikata frukost. Borde nästan få bli rutin det här, sitta med en stor frukost uppe i kontoret och skriva blogg. Väldigt mysigt här inne, får en god känsla i magen.
Min fina frukost består av kaffe, te, kokt ägg, yoghurt/mjölk med banan, päron och müsli. Smaskens!
 
Haha nu kom jag att tänka på barnens pappa Mat, jag gjorde pannkaksfrukost till barnen igår och Mat tog sig en pannkaka han också och tyckte att det var så himla gott. Idag berättade han att han inte kunde sluta tänka på den där utsökta pannkakan under hela gårdagen. Det har jag min fina morfar att tacka för sa jag, han gör dem godaste pannkakorna i hela vida världen så jag har lärt mig av den bäste!
 
Till min förskräckelse när jag kom till gymmet idag så var passet inställt. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
och inte nog med det.. Det är inställt till januari WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?
Jag var hjärtekrossad, det är ju mitt favoritpass på hela veckan. Bums, tums and thighs. Jag gillar att träna fem gånger i veckan, snyft. Släpade mig in på gymmet istället, när jag ändå var där. Jag skulle gärna gymma mer men dem har så korkade öppettider. Öppnar tidigt på morgonen till 11am och stänger då för att öppna igen vid 4pm, dumt, mycket dumt.
Så nu får min veckoträning nog se ut såhär:
måndag - morgonpromenad/jogg m Molly, simma 2km
tisdag - morgonpromenad/jogg m Molly, core stability 1h
onsdagmorgonpromenad/jogg m Molly, pilates 1h
torsdag - morgonpromenad/jogg m Molly, gym 45min alt. simma
fredagmorgonpromenad/jogg m Molly, simma 2km
 
Någon kväll kan gym tillkomma och möjligtvis ett yoga-pass på söndagen beroende på hur alert jag är på morgonen. Det är ändå mycket träning jag vet men mitt favorit-pass, åh jag sörjer.
En kompis sa att jag måste vara så vältränad om jag tränar så mycket och ja visst jag är tränad men inte mer än vad jag var innan jag flyttade. Jag tränar mer än jag gjort tidigare men jag äter också mycket. Jag äter som en häst och här finns så förbannat mycket sötsaker.. Nedrans socker. Tro inte nu att jag äter socker varje dag, nej. Men det blir mer än innan jag flyttade. Så träningen kompenserar upp det, mycket träning, mycket mat. Går nog varken upp eller ner i vikt. Känner lite såhär, vill jag äta så gör jag det, jag måste njuta av livet. Man kan inte tänka aja baja hit och dit, vill du ha något? Ja men ät det då.
Det är bara du som kan ändra på dig själv. Har du ätit lite mer "onyttigt" än du brukar under helgen? Låt då kommande vecka vara nyttigare. Det är inte värre en så, var nöjd med dig själv. Lägg inte energi på att trycka ner dig själv. Jag är vacker precis som jag är.
 
Igår var barnen änglar, åh varför kan dem inte vara så fantastiska varje dag?
Hämtade Mary som vanligt på eftermiddagen, regnet öste ner. Inte särskilt inbjudande. Mary övade intervaller på vägen hem, hon har blivit väldigt intresserad av löpning dem senaste dagarna. Väl hemma skulle jag skriva ihop ett träningsschema som hon ska göra varje dag plus stretching. Arthur kom hem blöt och frusen efter sin fotbollsmatch, han gick snällt och tog en dusch och satte på sig pyjamasen med desamma. Han kom ner och gjorde sin matteläxa, jag bakade havrekakor och förberedde middagen och Mary övade sin löpning.
Minna kom hem lite sent så barnen hade hunnit äta upp sin mat, istället åt vi kakor och drack te ihop och myste med tänt ljus på bordet. Arthur berättade att han tycker att det är så mysigt att jag lägger tid på att duka bordet, ingen utav dem andra nannysarna har gjort det. Blir mycket finare tycker jag med bordstabletter, fin dukning och kanske tända ljus. Mer avslappnat och harmoniskt.
Arthur har varit lite grinig den sista tiden men nu ska han vara snäll så att han kan få ett spel.. Självklart, godhet kommer inte utan baktanke från barn. Inget tjat, inget retande bara snälla barn. Hoppas att det kan fortsätta så även OM han får ett spel..
 
En sak till måste jag skriva sen får det vara nog. Imorse när jag vaknade hade jag fått ett så fint meddelande som gjort min dag lite ljusare. Jag fick beröm för att jag har en fin blogg, fina bilder och att det är härlig läsning och att denna person är en flitig läsare. Blev så himla glad, inget går upp emot lite uppskattning!
 
Fick nu ett annat meddelande om att Jessica planerar att komma förbi, så bäst för mig att jag tar en dusch och fixar till mig! Idag väntas playdate, köttbullar och förhoppnings glada lättsamma barn.
 
Ciao!
Blandade bilder ifrån veckan, söta Mary, Jessicas snygga haircut, Starbucks och äckligt söt kaffe. Köp aldrig en mocka. Svart kaffe ska det vara, nu har jag lärt mig det. Bäst att hålla mig till min rutin, morgonens promenad med Molly och nu.
 

1 kommentarer

systeremelie

29 Nov 2012 09:26

Guuud så gott och härligt det såg ut på dom sista bilderna!! Mums!

Kommentera

Publiceras ej