Hey godmorgon!

0kommentarer

Är det en god morgon idag? Jag tror det..
Igår var barnen gulliga igen, mamma mia. Jag gjorde Moas köttbullar i tomatsås till middag, Artie gjorde snällt utan gnäll två läxor, Mary hoppade runt och lekte skola. Men allt som allt så var barnen himla goa igår med. Två dagar i rad, helt otroligt! Nu ska ni inte tro att jag är skeptisk eller så men en dag utan tjat, gnäll och beklagan är ganska ovanligt i detta huset, det kanske ni kan förstå med två barn. Så jag har seglat runt i himmelriket i två dagar, jag klagar inte.
 
Jag var barnvakt då Min och hennes väninna skulle på ett bröllop. Väninnan och hennes dotter skulle båda sova kvar här. Jag hade blivit tillsagd att Eve (dottern) skulle dyka upp runt 9.15pm .. Jag väntar och jag väntar... Ingen dyker upp. Inte heller har jag något nummer jag kan ringa. Eve hade fått mitt nummer så hon kunde höra av sig. När klockan blir efter tio och mina ögon i princip går i kors skickar jag ett sms till Min och säger att jag lagt nycklen under mattan och går och lägger mig, hoppas det är okej. Min svarar och ber så hemskt mycket om ursäkt säger åt mig att gå och lägga mig och ger mig morgonen ledig. I samma veva skriver Eve och ber om ursäkt och säger att hon är vilse. Men allt löser sig och alla kommer hem, jag gick ner för att säga hej, kände mig så oartig att bara hålla mig på rummet även fast att jag var trött. Så jag gick ner, sa hej och frågade hur deras kväll hade varit innan jag smet upp till mitt koje igen. Regnet öste ner när jag skulle lägga mig och smattrade som kulor mot mitt takfönster, älskar ljudet av regn.
 
Som jag nyss nämnde så gav söta Minna mig morgonen ledig. Annars jobbar jag alltid mellan 7-10am men nu fick jag sovmorgon, gör henne en tjänst i helgen istället. Så himla skönt, lyckades inte somna förns efter 12pm igår och vaknade nu vid 8.30am. Tina (städerskan) är här och tycker att jag borde gå upp och lägga mig igen men nu är jag vaken och dricker mitt kaffe. Inte heller får jag hjälpa till att städa, hon är så envis.. Precis som jag.
 
Ska träffa Jessica och gå och simma senare men jag går nog tidigare, jag ska simma två kilometer så det tar i alla fall 50 minuter. Det bästa är duschen och frukosten efteråt. Det är det jag ser fram emot, haha.
Sen får vi se vad dagen bjuder på, svenska julmarknaden pågår hela helgen så kanske blir dit idag, vi får se. Eller just det, Jessica pratade om Hammersmith om det inte ösregnar. Primark antar jag. Möjligheterna är oändliga.
 
Ha en fantastisk dag alla fina!
Ciao

Kommentera

Publiceras ej