Skyfall

0kommentarer

Igår hade jag bestämt mig för att det skulle få bli en tidig kväll då jag sov så dåligt i måndags. Ni vet känslan när man vaknar och det kändes som att man nyss la huvudet på kudden för att sova, inte ett dugg utvilad.
Men det gick inte riktigt enligt min plan, istället blev det bio. Nya Bond, Skyfall.
Jessicas värdmamma Hester ville så gärna bjuda oss "den är så brittisk, ni måste se den!"
Så himla snällt av henne och hua mig så bra den var! Enligt min åsikt bästa Bond hittills.
Tänk att jag faktiskt bor här, i England. Alla scener man ser i filmen, platser syftar jag på nu, det är min vardag.
Mitt fina London.
Innan bio bjöd fina Jessica på kaffe, tack skrutt och tack för ännu en fin kväll och många fler ska det bli!
 
Igår införskaffade jag mig även ett par nya träningsskor. Mina andra har hängt med ett bra tag, säkert tre år. Mina nya är så kallade barfotaskor, vibram fivefingers.
Det känns som att vara barfota, och varje tå har en egen liten ficka. Så tårna andas och man får så mycket bättre balans.
Fördelen med dessa skor är att dem bygger upp muskulaturen i foten som även förbättrar blodcirkulationen, hållningen och musklerna i benen. Istället för att landa med hälen först och rulla steget så sätts mittfoten eller framfoten ner först och steget blir mjukare. Det är jätteskönt, lite som att flyga fram, ja som att springa barfota. Jag har blivit tillsagd att ta det försiktigt nu när jag börjar springa i dem, jag måste lyssna på min kropp och inte springa för långa sträckor nu när mina fötter inte är vana vid dessa typ av skor. 
Har gått runt i dem idag, hur skönt som helst. Mina små bebistår får andas. Hade dem på morgonpromenaden, på pilatesen och ska nu ta på mig dem och gå ut och göra ärenden.
Har fått lite blickar på mig men jag bryr mig faktsikt inte om vad andra säger, dem må se lite muppiga ut bara för att folk inte är vana att se skor med tår men om dem bara visste så sköna dem är!
 
Nu har jag lite ärenden att beta av sen promenad med Molly, det blir en långis idag då jag inte behöver hämta Mary. Arthur och jag ska bänka oss framför tvn ikväll och titta på Sverige - England matchen, Mary ställer frågan "vilka hejjar du på?".. Måste stötta Sverige men det gör mig inget om England vinner, jag gillar ju båda!
 
Förhoppningsvis blir det en tidig kväll om jag inte fastnar i 'Fifty shades of Grey'. 
Hoho
 

Kommentera

Publiceras ej