Yttligare en helg

0kommentarer

Haft en lugn helg med min Jessica. Kom igång med träningen igen förra veckan så tisdag, onsdag, torsdag och fredag har det blivit av. Skönt att vara på gång igen. Fredagen gick långsamt, simmade 2k och var lagom död efteråt, blir väl så när man inte simmat på ett tag. Åkte in till Knightbridge för att lämna tillbaka en topp åt Minna. Hon hade så mycket att göra under dagen så jag erbjöd mig att hjälpa till och det gjorde mig ingenting. Efter det väntade jag in Jessica och fördrev tid med fotografering på den fina julbelysningen som äntligen har tänts och med att inhandla lite julklappar. Skönt att vara ute i god tid!
Stod vid Piccadilly och fotade när en ung pojk kom fram.
"You shouldn't take a picture in that direction. 
jag: Why not?
Because I live there, no I'm just kidding
jag: ... Okey
So are you british?
jag: No but I live here
And you're a photographer?
jag: No I just like to take pictures
So you're a amature photographer
jag: I guess you could say that..
I think you look really good and just wanted to let you know, have a nice night and good luck with your photos.

Spontant, trevligt!
I alla fall, Jessica och jag hittade en matbutik som hade organisk mat och även en servering. Man fick plocka ihop själv och det var utsökt. Bra fredagsmiddag! Köpte med oss bär och grädde hem som vi mumsade på tillsammans med nötter som efterrätt. Mötte därefter upp Gullis på Westfield för en kvällskaffe. Tiden rusade förbi och vi hade en trevlig pratstund vill jag våga påstå. Söt tjej.
Igår, lördag, vaknade vi upp runt 8 och efter 9 var jag pigg nog att ta mig upp ur sängen. Blev en slapp dag som fördrevs i Hammersmith, sätta in pengar på banken, kolla Primark, fika, julklappar. Finns egentligen inte mycket alls att se i Hammersmith men vi lyckades få tiden att passera ganska bra. Hela dagen kände jag mig väldigt seg, huvudet var med men kroppen ville inte riktigt som jag ville. Spänningshuvudvärken kom på köpet. 
 
Igårkväll satt vi barnvakt i norra London åt en svensk/finsk/engelsk familj. Dem hade besök från Finland så där fanns fyra barn och en boxer vid namn Doris (jag som är så svag för boxer vovvisar). Lilla tjejen på 17 månader sov när vi kom men pojkarna på 2,3 och 4 var vakna och glada. Blev en myskväll framför tv:n med chips, godis och en gammal finsk tecknad serie. Jessica och jag förstod inte mycket vilket barnen trodde att vi gjorde men det var mys ändå. Pojkarna var väldigt lättsamma och goda och sista somnade strax efter 9. Efter det trodde vi att det skulle vara lungt men lillan började gråta.
Vi fick gå ner ett flertal gånger och vagga henne till sömns, när jag kom ner fann jag henne nedspydd stackars lilla krake. Fick byta alla sängkläder, kläder och ge henne ett bad. Febrig och frossig och så trött att ögonen gick i kors. Måste varit influensa. Samma sak hände en gång till så samma procedur om igen. Vi försökte vagga henne till sömns men det var kroppskontakt som gällde. Runt klockan 11 lyckades vi få henne att somna efter att ha bäddat ner henne som en liten puppa i sin spjälsäng. 
Våra modersinstinkter satte in ganska fint och får jag säga det själv så tycker jag att vi löste det utmärkt. Bra teamwork.
 
Det tog oss ett tag att komma hem, fick byta buss i Camden och Hammersmith, Somnade inte förns runt 3 på natten och vaknade vid 12 idag av ett sms ifrån Minna.
En familj skulle komma och titta på huset så inte kunde vi ligga kvar i sängen. Virriga och dana som vi var tvingade vi oss själva att gå upp. Tog en promenad med Molly och vädret var underbart.
Gick därefter till Westfield för lunch. Satt i solen, 10graders värme och klarblå himmel och njöt på uteserveringen, i november!! Hade på mig långklänning, converse och en långärmad tröja, samma som jag har på sena sommarkvällar. Det är inte alltid det regnar i London, får passa på att njuta av solen när den väl kikar fram! Dagen har spenderats i köpcentret och nu sitter jag på mitt rum och har ätit kvällsfika/mat vad det nu än är och slappar. Hoppas på att få en tidig kväll, ska läsa vidare i mina nya böcker som jag köpt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej