Daylight saving time

0kommentarer

Vintertid.. Inatt ställdes klockan om och än en gång faller mörkret. Jag gillar det, mysigt med höst. Varma stickade tröjor, raggsockar, mängder med te, filmmys i soffan, tända ljus. Grejen är ju bara den att här i England blir det även kallt inne i husen, dålig isolering och enkel-glas i rutorna. Vaknade i morse och var kall som en isbit, burr! Har ändå klarat mig utan min fleecepyjamas i ett par dagar, men icke nu är den på igen!
 
Helgen har gått ovanligt långsamt, jag som annars hela tiden pratar om att tiden går så fort. Antar att orsaken har varit att jag inte haft några måsten. Himla skönt.
Igår vaknade jag så sent som klockan 13pm. Min kropps sätt att säga att jag sover för lite. Hela dagen hamnade i lite obalans, så lustigt att vakna när halva dagen redan gått. Hade huset för mig själv tills idag, var så tyst och lugnt. Spenderade kvällen i soffan och njöt av stillheten, kände inte för att göra någonting. Ibland behövs sådana dagar, då man inte kan klämma ur sig något vettigt.
 
Idag var det dags för min massage. Vaknade 8.22am, det blev tydligen för mycket med cirka 13h sömn igår så 7h fick räcka inatt. Gick därför på yoga mellan 10-11am, brukar annars inte gå på helger. Borde kanske börja med det nu, skön start på dagen och bra för min rygg. Dem positionerna som ska sträcka ut ryggraden och slappna av i nacken kändes som att det hade motsatt funktion på mig, Gick en ilning längst med hela ryggraden och det stramade upp i nacken. Inget bra tecken

13.15pm hade jag tid på The Happiness Centre, en timma massage. Djupgående fokus på ryggen. Det gjorde så ont men det var så skönt på samma gång, en bra smärta. Hon tryckde hårt och fy så det knastrade och knakade i hela ryggen. Ni vet om man har en knuta, när ni hittar punkten som gör som mest ont. Jag hade eller måste ha haft närmare 50 sådana, utan överdrift. Det var makalöst, tror aldrig att min rygg har varit så illa däran. Borde gå på massage en gång i månaden, synd bara att det är så dyrt. 
 
Tack till min fina mamma som gav mig detta, ryggen känns mer avslappnad. Inte helt frisk men bättre än innan, Behöver nog göra några återbesök innan jag vågar säga att jag har en bra rygg. 
Ska nu fortsätta ha en slapp söndag, kanske orkar mig ut på jakt efter mat.
 
Ciao mate!
 

Kommentera

Publiceras ej