Slapp söndag

1kommentarer

Har varit en lugn söndag.
Gick och la mig tidigt igår, såååå skönt. Minna frågade om allt var bra, vilket jag bekräftade bara att jag var så trött. Måste ha somnat efter tio och vaknade efter tio, skönt att känna sig någorlunda utvilad för en gångs skull.
Minna köpte med sig en kaffe hem till mig imorse, morgonkaffe serverat, underbart!
Vi båda räknar ner dagarna, jag tills mamma kommer och hon tills hon åker till Jerusalem. Mamma och jag själva i huset en hel helg, U N D E R B A R T ! (bara 18 dagar kvar)
 
Har varit inne i stan idag med söta Frida, ätit italiensk mat, varit inne på m&m's och den svenska godisbutiken, drucikt kaffe och bara pratat.
Hade en otäck upplevelse på vägen in på bussen. Från ingenstans känner jag hur jag blir svimfärdig. Känner hur färgen i mitt ansikte stegvis försvinner och hur klumpen i halsen växer sig större. Mina händer skakar och jag börjar bli fruktansvärt yr. Jag sitter uppe i bussen i mitten och bussen är fullpackad på människor. Jag har ingen aning om vart vi är för tillfället så jag kastar mig ner så fort jag kan för att kunna kliva av på nästa stopp. Tar mig vingligt av bussen och sätter mig mot en mur och andas tungt för att kunna fokusera. Sitter där tills jag känner att jag kan resa mig igen och kliver på nästa buss för att åka vidare mot Piccadilly och möta upp Frida. 
Är fortfarande skakis när vi ses men det kändes lite bättre, köpte m&m's på m&m's butiken och gick och åt lunch sen hade allt gått över.
Så otäckt när det händer. Jag har aldrig svimmat men varit såhär nära flera gånger, det är så fruktansvärt obehagligt, särskilt när man är själv.
 
Har nu ikväll njutit en stund framför brasan och gosat med barnen. Även pratat med min fina mamma och bror på skype.  OCH kollat på den tokiga killen som hoppat fallskärm ifrån rymden?! Eller vad det nu var..
Ska nog lägga mig tidigt ikväll med, förhoppningsvis.
Puss
 

1 kommentarer

johanna

15 Oct 2012 11:03

vilken fin blogg du har moa! :)

Svar: tack! :)
moarorstrom.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej