Torsdag, fredag & lördag

0kommentarer

Torsdag

Haft en tuff dag. Jag tog Arthur till skolan i bilen. Givetvis fastnar vi i morgonrusningen i Hammersmith. Arthur är lite utav ett kontrollfreak och säger åt mig vad jag ska göra ofta, så han dirigerar mig i att byta låtar, ska skriva sms på min telefon samtidigt som han tjoar och är överallt försöker jag hålla koll på trafiken som går kors och tvärs över alla vägbanor. Efter att ha släppt av honom tog jag en promenad med Molly lägst med Themsen och åkte hem och gick på pass med Jessica. Det var riktigt tufft denna morgon, jag som redan hade träningsvärk i låren sen tidigare. Jessica följde med mig hem och drack kaffe och tjötade som min fina vän uttrycker det. Molly fick då för sig att fånga en råtta på bakgården, en stor rackare. Hör hur de skriker och tar in Molly. Råttan som är blodig och allvarligt sakad kravlar sig iväg och piper. Jag hade inte mage till att döda den, jag älskar djur för mycket. Vid tre hämtar jag Mary och vi har en bra promenad hem, jag rycks och slits mellan Mary i vänster hand och Molly i höger, jag kommer (läs har) få stora ryggproblem. Väl hemma föreslår jag att vi kan göra trolldeg och göra figurer, allt för att hålla henne borta ifrån tvn. Så hon smetar ihop lera medans jag ficar med potatis. Efterår vankar hon iväg och jag säger att hon får plocka undan efter att ha pysslat. Det blir suck och stön och jag får nog. Det är inte första gången hon agerar så, jag uttrycker mina känslor och säger hur jobbigt det är och att jag har fått nog utav det. 
Efteråt kramas vi i soffan och ber om ursäkt till varandra. 
Hem kommer Arthur och frågar om vi kunde äta på Pizza Express som han frågade i bilen under morgonen. Jag tyckte inte att det var en bra idé eftersom att han kommer hem efter fem och har läxor. Så bättre vore om vi gick dit en mer passande dag. Jag bemöts av en arg unge som sparkar och kastar saker och säger åt mig att hålla käften. Vid det här laget bröt jag ihop och började gråta.. Det blev FÖR mycket. Där hade jag stårr och fixat med trolldeg, bemötts av Marys suckande och gjort hemmagjord klyftpotatis och hamburgare.
Jag krävde en ursäkt av Arthur och efter en sund fick jag den. Ikväll har det varit bättre, Mary och jag möblerade om hennes rum, Arthur gjorde sin läxa. Mary har badats och vi har pussats. Molly dödade råttan och hoppade upp på en jättehög stenmur som vi har på baksidan. Självklart kom hon inte ner så jag tog saken i egna händer och klättrade upp för en stege medans Minna stod nedanför och höll i. Blev smutsig som en gris men lyckades få tag i Mollys halsband och dra ner henne i min famn, med henne under ena armen och andra handen på stegen klättrade jag ner. Minna gick ut på teater, läste Nalle Puh för Mary och Arthur och jag åt yoghurt och tittade på Harry Potter. Fick då ett sms av Minna som löd "Well done Moa- Amazing getting Molly like that. And the children so happy and Mary's lovely room. You are a star. Thank you xx". Översättning till mormor och morfar "Bra gjort Moa- Fantastiskt att hämta Molly sådär. Och barnen är så glada och Marys fina rum. Du är en stjärna. Tack pusspuss".
Det värmde med uppskattning!
 
 
Fredag & Lördag
 
Okej.. Igår var det fredag. Var med Jessica, vi åkte till Notting Hill och gick lägst med Portobello road, finns så mycket fint där. Jessica pratade om att hon ville ha en liten plånbok och jag hittade en perfekt som hon fick i för tidig födelsedagspresent, Bjöd henne även på afternoon tea på ett fik sim hette Gail's tror jag att det var. Ca 13 pund för två tekannor, två mackor och två scones. Himla god macka och en scone med jordgubbar och vit choklad. Efter det hade jag lovat Minna att hjälpa till att hämta Arthur. Fredagsrusning.. Vi satt i bilen i två timmar, skjutsade hem Arthur och släppte av en till pojk. Kom hem vid sju tiden, vi åkte vid halv fem.. Minna hade besvärats med Molly som fastnat på muren igen och fått ett samtal ifrån en arg mamma. En granne till familjen vars pojk jag skjutsade hem hade hitttat honom gråtandes på trottoaren. Han hade sagt till sin mamma att vi sagt åt honom att gå ut ur bilen, snarare kört ut honom och åkt där ifrån. Så var det inte, skulle aldrig göra så emot ett barn och det hade Minna sagt till mamman också. Vi åkte till hans hus, sa att vi var framme och att han fick kliva ur på trottoar-sidan så han inte klev ut mitt i vägen.
Jessica frågade honom om hon skulle följa honom till dörren vilket han inte ville. Så hon stod på trottoaren och kollade efter honom istället, han vände sig oom ett flertal gånger och sa att han var okej. Vi stod kvar för att försäkra oss om att han måste kommit in sen kört iväg. Det visade sig då att ingen var hemma. Mamman hade då blivit fly förbannad på Minna.. Varför är dem inte hemma när dem vet att deras son kommer hem ifrån skolan? och om hon ska vara arg på någon så kunde hon vänt sig till mig och fått höra hur det faktiskt gick till. Efter allt detta drama gick Jessica och jag en sväng på Westfield, åt mat och köpte med oss en varsin 0,5l Ben & Jerry's hem, gosade ner oss i sängen med glassen, chips och Harry Potter. Med svullen glass-mage somnade jag glatt och kvickt och vaknade idag runt tio.
 
Åt frukost och passade Mary medans Minna tog en promenad med Molly. Under dagen har vi varit i centrala London, jag fick träffa Jessicas vän Emma, Jättego tjej. 
Har känt mig illamående hela dagen.. Om man kan få någon sorts bakfylla av för mycket socker så har jag det..
Jag köpte en skoputs till mina boots och en ny concealer ifrån Make up store. Besökte även Victoria Secret, fancy butik! Om man vill piffa upp sig för någon eller så, ha ha. Somnade nästan på bussen hem har varit så seg hela dagen. Har gjort middag till barnen, tittat på Peter pan och ätit popcorn. Skulle egentligen ha varit barnvakt men Minna stannade hemma så har skypat med mamma och ska lägga mig nu. 
Godnatt
 

Kommentera

Publiceras ej