En uppdatering

0kommentarer

Ikväll får det bli ett inlägg utan bilder. Vi har verkligen haft ett fantastiskt väder sen i fredags, det är sommar i London. Dessvärre verkar det som att det vänder på fredag då det förväntas regn och kommande vecka ser dyster ut... Jag har i alla fall fått njuta i några dagar. Fått härlig färg i ansiktet och fräknarna kikar fram och är hjärtligt välkomna.
 
Jag tränar på som tidigare och pushar mig själv till nya gränser varje vecka. Har kunnat öka i vikter varje gång och det känns fruktansvärt roligt. Hade pepptalk med mig själv på gymmet igår "kom igen nu Moa, du kan göra detta, du är stark, kom igen nu!" och tänk att det funkade.
 
Denna vecka har varit en fullspäckad vecka. Måndagen var en vanlig dag med barnpassning på kvällen, igår fulldag (hos andra familjen mitt på dagen), idag fulldag, imorgon vanlig med babysit på kvällen och fredag fulldag... Heja heja!
Var själv hemma med barnen i måndags. Mary var gosig och sa att hon är så lycklig att hon har mig som nanny. Jag masserade Artie och läste godnattsaga och han somnade som en stock. Idag har jag varit med Hope hela dagen, lilla tösen borta i Hammersmith. Hämtade henne ifrån nursery och vi gick till Ravenscourt Park och hade picknick-lunch. Hur mysigt som helst, soligt och en glad tös. Hon kan säga sådana söta saker. Efter glass skulle vi bege oss mot lekplatsen då en liten olycka inträffade, tösabiten kissade på sig. Måste ha varit ljudet ifrån bäcken som utlöste det då hon annars är så duktig med att säga till och sköta sig själv. Så vi fick knatta hem och byta om. Hemma väntade mor och lillebror och det blev lugnt lek hemma resten av dagen. Huey och jag lekte i trädgården med sand och vatten och Hope satt inne och hade lite quiet-time.
Hämtade min tös från skolan efter tre och stannade i parken på vägen hem. Medans hon lekte av sig passade jag på att läsa min bok i solskenet. Vi fick besök av Daisy, Marys kompis som bor upp längst gatan här under eftermiddagen och sen kom Artie hem. Han var på bushumör och brottade ner mig i soffan, har fortfarande lite ont i revbenen. Skruttig var han också och la av en fis i ansiktet på mig, skitkul tyckte han såklart och ja jag skrattade också. Tack och lov att jag är täppt i näsan, jag ska minsann hämnas på ett ondskefullt sätt... Ska bara komma upp med en plan.....
Barnen fick fish and chips till middag och kvällen har varit lugn. Minna kom hem tidigt så jag har kunnat sitta och göra läxa med Artie medans hon var med Mary.
 
Fick även en fantastisk överraskning imorse! Minna frågade om jag kollat min mail och när jag tittade in i min inkorg, vad fann jag då inte där om en bokningsbekräftelse. JAG SKA ÅKA MED FAMILJEN TILL SPANIEN OM EN MÅNAD! I mailet står det "Happy birthday Moa from Minna Arthur and Mary xx".... En sådan fantastisk födelsedagspresent! Jag som trodde att jag skulle bli kvar här med Molly men nejdå, jag får en semester till Spanien i en vecka! Åh det ska bli så fantastiskt!!
 
Och just det, Minna har fått in en ansökan ifrån en ny au pair idag. Jag har fått läsa mailet och hon verkar vara en väldigt söt tjej. Enbart det bästa till min älskade familj. Ska vara med när Minna skypar med henne för att göra situationen mer bekväm. Ska bli spännande!
 
Det är så mycket som sker fram tills dess att jag flyttar hem igen. I maj är det en massa födelsedagar, valborgsfirande, Marys 1st communion och Spanien. Andra helgen i juni åker jag till Paris, tredje helgen åker jag med den andra familjen till Cornwall (ligger vid kusten) och den fjärde helgen fyller jag år och min älskade familj kommer hit! Åh jag har så mycket roligt att se fram emot! Lycklig är ett bra ord att beskriva mig med just nu.
 
Imorgon ska Artie opereras och är hemma ifrån skolan hela nästa vecka. Lilla skrutt, jag hoppas att han läker fort. Jag kommer därför att stanna hemma med honom under nästa vecka. Ska ha en jäkla massa värktabletter till hands och en massa god mat. Minna hade dock pratat med någon vars bekant hade haft en likadan operation och han hade mått bättre efter två dagar redan. Jag håller tummarna.
 
Nej nu måste jag titta klart på Grey's Anatomy och sen lägga mig i sängen och gosa! Sussa så gott mina kära!

Kommentera

Publiceras ej