Feels good

0kommentarer

Kom och tänka på Dr. Feel Good.. Sen kom jag på att jag inte ens vet vem det är.. Är det en artist? En tvshow? Jag har ingen aning och jag har heller ingen aning om varför jag kom att tänka på det.
 
I helgen har min kusin varit i London med sin vän för att gå på en boksignering? (vareva?) I alla fall jag fick nöjet att umgås med dem både lördag och söndag och hann se dem en liten stund igår. Helgen har varit lugn och väldigt mysig faktiskt. Mysfaktorn började i fredagskväll då Jessica och jag tog ett långt skönt bad med lavendelolja, tända ljus och musik. Vi låg i säkert över en timma, njöt och pratade. När jag kom ut ifrån badrummet var Artie på väg in innan jag stoppade honom, 
m: "gå inte in, Jessica är fortfarande där inne"
a: "har ni badat tillsammans?"
m: "jaa"
a: "lesbiska..."
m: "nej vi är goda vänner.."
Jag tycker då minsann inte att det är något fel på vänner som badar och sover ihop. Vi trivs med varandra och det är himla fint. Kvällen avslutades i min säng till filmen The perks of being a wallflower, bra film, bra film. Jessica somnade innan tolv och låg ålad kring mig som en liten socka, jag var fortfarande relativt pigg och kollade vidare på film tills det blev dags att släcka lampan.
 
På lördagen vaknade jag runt tio och vid klockan tolv hade jag fortfarande inte hört någonting från Hanna vilket var lite lustigt. Hon brukar alltid vara bra på att höra av sig och hon hade sagt att dem skulle vara i London vid nio på morgonen. I alla fulla fall ringde jag upp henne och det visade sig att dem bodde på ett hostel i Hammersmith, bara cirka tjugo minuter ifrån mig så Jessica och jag knattade dit. Det visade sig senare att hanna visst hade skickat sms till mig bara till fel nummer. I dörren till deras boende möttes jag av en glad kramgo Hanna, mysigt välkomnande! Vi gick upp på deras rum där Sofia väntade och jag blev överöst med kaffe. Mormor och morfar hade skickat med hela tre paket och ett fint brev. Tack momme och moffa! Nu klarar jag mig ett tag!
Vi gick vidare till ett fik i närheten vid namn Brook's för att fika/luncha. Åt en väldigt god spinatpaj med sallad men fick sen himla ont i magen. Ibland vill magen bara spöka känns det som, för det fick över lika fort som det kom. Mätta och nöjda gick vi vidare hem till mig. Hanna och Sofia fick se hur jag bor och fick även träffa Minna och Mary. Minna var precis på väg ut genom dörren men Mary blev fäst fort som sjutton vid Hanna. Bra är väl det, hade varit tråkigt om det var motsattsen. Resten av dagen spenderade vi på Westfield. Tjejerna var trötta efter en tidig morgon och jag och Jessica kände oss också lagom sega. Jag var inte alls på shoppinghumör vilket var väldigt skönt men lyckades ändå få med mig ett par skor hem. Jeffrey Campbell, skor som vanligtvis kostar runt £120 som nu fanns kvar i ett exemplar, i min storlek för £40... Det var liksom menat å va', förstår ni..
 
Jesscia begav sig hem för att vara barnvakt och Hanna, Sofia och jag åt mat och gick sedan på bio. Hanna hade fått med en slant ifrån mormor som vi kunde göra något för så mormor bjöd på bion. TACK MORMOR! puss Movie 43, verkade vara en bra komedi. Det visade sig vara en väldigt skum och sexsistisk film, lite smårolig men skum. Men ja, allt kan ju inte vara på topp alltid. Klockan var efter elva, tjejerna åkte till sitt och jag gick hem till mitt. 
 
På söndagen väntade Brick Lane. Jessica låg hemma sjuk så det var Hanna, Sofia och jag plus två andra trevliga svenskar som bodde på samma hostel som Hanna och Sofia, Anton och Amanda? Tror jag dem heter. Jag mötte upp kompaniet på Starbucks i Hammersmith innan vi tillsammans åkte mot östra London. Krångligt värre när det var i princip arbete på varenda tunnelbanelinje. Det slutade med att vi fick hoppa av vid King's Cross St. Pancras, vi passade då på att kolla in perrong 9 och 3/4 som är med i Harry Potter. Ingen höjdare sådär men nu har jag i alla fall sett den! 
Bussen tog oss vidare mot vårt mål och snart var vi där. Blåsigt och kallt men mycket fint. Alla fick vi med oss något trevligt hem. Jag hittade en fin stickad kofta med luva och spets, speciell och go. Efter mat i box, (såndär god mat som man bara kan hitta på marknader) ifrån alla världens hörn åkte vi hemåt. Kompaniet hade en boksignering att gå på och jag gick hem till min familj. Promenerade hunden och myste ner mig i sängen. Somnade gott i dubbla pyjamaser.
 
Igår började veckan på nytt och idag har jag varit på intervju för ett potentiellt extrajobb. Förhoppningsvis kommer att jag hjälpa en familj i Hammersmith med barnpassning 2-3 ggr i veckan. Träffade bara ett utav barnen idag, en liten god pojk på 16månader, livlig, pratglad och sådär bebisgod. Mamman som var hemma var väldigt go och lättsam. Ska prata lite mer med Minna ikväll och så hoppas vi på att det funkar bra. Om det går vägen träffar jag familjen igen i nästa vecka. I övrigt idag har jag tränat och väntar nu på att snart hämta Mary ifrån skolan. Sen blir det mys resten av kvällen.
 
Cheers mina vänner! xx
å så klämmer vi in lite bilder på min fulhund med valpögonen.. Trött, pussglad liten gris

Kommentera

Publiceras ej