Hemmagjord pizza och en mysig fredag

0kommentarer

Jag borde egentligen ligga och sova nu, jag vet. Men jag känner för att skriva lite, dock vet jag inte om vad.. Det kommer efterhand.
 
Igår åkte Minna till Jerusalem och jag var själv med barnen. Till middag blev det hemmagjord pizza med deg som jag förberett tidigare under dagen. Det är sällan som barnen vill hjälpa till i köket (undantag var i onsdags när Mary var ivrig med att hjälpa mig rulla köttbullar) så jag tänkte att om dem får göra sin egen pizza blir det lite roligare. Så dem fick forma dem hur dem ville och ha på valfri topping. Våra goda pizzor avnjöts sen framför en film, "the boy in the stripy pyjamas", jag har aldrig tidigare sett denna film. Inte heller läst boken, men den var bra. Jag har fortfarande svårt att förstå att förintelsen har skett på riktigt, det är hemskt hur människor kan vänta sig emot varandra utav ren rädsla. Så fruktansvärt sjukt.
 
Efter filmen var det läggdags för Mary och hon följde med upp utan problem, vi läste färdigt en bok om fega drakar sedan fick hon läsa lite själv och lyssna på cd-bok. Artie ska vanligtvis gå upp vid 8.16pm men självklart skulle han försöka tänja på gränserna när varken mamma eller pappa är här. Han gick upp vid halv och sen ville han självklart inte släcka lampan vid 9 för han var inte trött.. SUCK .. Så länge du är vaken Arthur så är jag vaken och jag vill sova. "Men jag är inte trött, du kan gå och lägga dig, jag är okej". Mhmmmm jaha... Jo jag vet att du är okej men det är inte det som är principen, du behöver sömn, sover du inte blir du på dåligt humör och jag vill INTE ha en grinig pojk vid frukosten imorgon. Gick ner till honom tre gånger innan jag till slut lyckades övertala honom att släcka vid 10.40pm... På tok för sent... Jag orkade inte skapa en disskution med honom så sent. Jag fick inte ro på en gång.. Molly, korkade hund förstår inte att man kan knuffa upp en dörr som står på glänt så istället sätter hon sig och gnyr utanför min dörr så att jag måste springa ner för trappan och putta upp dörren åt henne.. Lycklig som få hoppar hon upp i sängen och ligger sked med mig. När jag vaknade ligger Molly mitt i sängen PÅ MIN KUDDE och bara njuter, själv ligger jag utklämd i hörnet av sängen... Jag förstår inte hur den lilla hunden kan ta så mycket plats? Medans jag gick upp låg hon gosigt kvar och snoozade. Aldrig tidigare har jag stött på en hund som är så bekväm av sig som Molly.. Lilla skitgris.
 
Fantastiskt nog vaknade Artie av sig själv imorse, likså Mary. Himla skönt. Mat var borta så jag fick själv ta barnen till skolan vilket kan vara knepigt då dem går på olika skolor och börjar olika tider. 
Mary släpptes av hos hennes klasskamrat så att hon fick följa dem till skolan så att jag kunde köra vidare mot Harrodian med Artie och Molly. Vi var tidiga till skolan och solen sken. Det blev en skön promenad längst med floden, blå himmel och bra musik i lurarna. 
 
Åkte in till stan och träffade Viktoria och Marie vid Covent Garden för kaffe innan jag skulle följa med dem på danskurs. Jazz stog på schemat.. heja.. Jag var lite lagom nervös.. Det var kul, men svårt och jag kände mig klumpig som en valross. Allt detta tränande med vikter på gymmet har gjort mig osmidig som ett kylskåp. Skulle vara trevligt att ha en dansares kropp, slank, muskulös och vig. JA TACK Skulle gärna vilja kunna dansa men jag har det inte i mig på det sättet tror jag... Jag kan hantera bugg och vals.. Men det är ju alltid något! Jag hade i alla fall snygga karlar att titta på, (män som dansar... mhhhhh)
 
Jag åkte tillbaka hemåt och träffade Jessica, vi slappade och slöade och gick en sväng på Westfield. Gick in i en affär vi aldrig tidigare varit inne i och tjoff! Där fann jag mig en kappa! Jag har länge så länge velat ha en over sized- kappa i svart färg och där hängde den perfekta kappan.. På rea dessutom! Från att ha kostat £139 låg den nu på £39, ett helt okej köp om jag får säga det själv! Ännu bättre när vi kom hem väntade ett brev på mig med en check och ett brev inuti ifrån River Island. Jag fick tillbaka pengarna för mina boots jag köpte i höstas som dragkedjan gick sönder på. Det är vad jag kallar kundservice! Så nu har jag fått min första check någonsin, imorgon ska jag lösa in den och köpa mig ett par nya skor. 
 
Ikväll har jag varit hemma hos Jessica med Jasmine och myst. Det blev en extremt sen middag och mys med popcorn och massage. Tjejerna drack vin och jag avstod då jag inte var sugen plus att jag körde bil. Jasmine var gullig och hjälpte mig att färga håret, som nu är lite mer askblondt istället för gul... Skönt! Nu kan jag ha uppsatt hår utan att se utt som ett mongo. Här sitter jag nu och klockan närmar sig 2am.. Det är dags för sängen tror jag, jag är trött, magen mätt och ryggen gör ont som tusan. Imorgon ska jag sova ut, hu så fruktansvärt skönt!
Godnatt! xx
 
 

Kommentera

Publiceras ej