Krig, kaos, ryggont och köttbullar

0kommentarer

Artie den grinige slog sig precis ner på en stol brevid mig. Han fick världens utbrott igår och påstod att vi behandlar honom som en bebis vilket inte är sant men okej, det är hans uppfattning. Han är inte tillåten att äta socker på kvällen, det innebär inga flingor, ingen jucie och ingen varm choklad vilket är precis vad han har efterfrågat. Andledningen är att han inte kan hantera det. Han får problem att somna vilket han inte inser själv och väljer därför att bli fly förbannad på mig och Minna istället och vi är bovarna. Igår gick han till och med ut genom dörren för att tjura utomhus sent på kvällen så jag fick lyfta in honom och var då ännu dummare. Ja dumma dumma mig.. Tjurig stampade han upp för trappan efter att ha tjoat mot Minna. Senare kommer han ner igen och ber om ursäkt för att ha varit dum och sagt åt mig att "hålla k*ften".. ja så sa han, denna unga man kan kasta ur sig det mesta när han är arg. Men som jag sa han bad om ursäkt och jag fick en kram och gjorde honom en macka.
 
Han gick upp igen för att läsa men det dröjde inte länge innan jag märkte att någon smög sig in i köket. Klockan var då runt tio och han hade svårt att sova. Så jag följde med upp och läste, blev bara ett kapitel eftersom att jag också var trött. Men han var glad och nöjd och tackade mig så mycket.
 
Tidigare under kvällen sprang Mary, jag och Artie runt i huset och lekte krig, tror det är en utav anledningarna till varför han inte kunde sova. Han var för pumpad med adrenalin. My fault, I'm sorry. Vi var beväpnade med vattenpistoler och tennisbollar som granater. Vi fortsatte leka även efter att jag hade slutat, varför kan jag aldrig säga nej? Det är roligt att leka barnen förstå mig rätt men jag blir ganska trött på kvällen efter att ha varit igång hela dagen. 
 
Något som är himla bra är att Artie knappt tillbringar tid vid sitt xbox längre och gör sin läxa i skolan innan han kommer hem. Hur skönt som helst att slippa läxan hemma, plus att han får göra den ihop med sina kompisar vilket jag tror gör det mer lättsamt för honom med kompisarna i samma sits. Det blev mina egengjorda köttbullar i tomatsås till midddag och sen lekte Mary och jag skola. Samma sak hände idag som igår, vi lekte till strax innan åtta och jag slutar vid sju. Jag kan inte säga nej och när jag väl gör det är det suck och stön. Minna kom in och räddade mig med att det var dags för Mary att gå upp och lägga sig. Hon hade ätit utav köttbullarna nu när hon kommit hem och sa att dem var utsökta, härligt!
 
Pratade förresten med Minna igår om den andra familjen och hon tycker att det låter bra så jag tolkar det som ett ja. Har pratat med Emma (den andra mamman) och jag ska träffa dem igen på onsdag då hela familjen (tror jag?) kommer att vara hemma. Lilltjejen kommer i alla fall att vara hemma, ser fram emot att träffa henne. 
 
Har så fruktansvärt ont i min rygg efter gårdagens träning. Körde en sorts situp med en partner och vikter, liggandes på golvet. Tror att jag råkade stöta emot marken för hårt för jag är för jäkla öm idag. Kima, min tränare hjälpte mig att massera skuldrorna lite granna och fy så ont det gjorde. Fick bekräftat att jag är jätte spänd och har knutor över hela ryggen. Efter dagens spinningpass gjorde vi en stretch för ryggen och det kändes må jag lova, ni vet när man böjer sig och kramar sina egna ben så att man rundar ryggen. Det stramade så in i.. Känner även nu hur öm jag är. Skulle verkligen behöva en massage... Men har inte pengar. Får jag ett jobb till så ska jag lägga undan till en. Det behövs!
 
Imorgon åker Minna till Jerusalem, jag är barnvakt och i helgen väntas umgänge med saknade människor och ett kinesiskt nyår! Godnatt mina kära, sweet dreams! Cheers xx
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej