Lov, Melodifestival och besök!

0kommentarer

Jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera kom jag på mig själv att tänka igår. Det har inte hänt allt för mycket men jag har ändå hållt mig sysselsatt och icke beroende av datorn.
 
Barnen hade som sagt lov i förra veckan och jag måste säga att det var en felfri vecka, inga direkta sura miner och jag blev inte irriterad.. & det är ett bra tecken. Veckan gick hyfsat fort, Artie hade fotbollsträning måndag till onsdag, & Mary hade Song Academy onsdag-torsdag, däremellan lektes det med vänner och dylikt så det fanns alltid något att göra. För mig blev det extra långa dagar, ca 11h om dagen. Sammanlagt jobbade jag ungefär 50h måndag-fredag tror jag, vilket resulterade i att mitt huvud var som en burk äppelmos hela helgen, lagom god och mosig.
 
Vi var bortskämda med härligt soligt väder i stort sett hela veckan, en dag var det till och med 11+ HUUUUUUUUR gott som helst! Molly och jag avnjöt då långa promenader längst med floden, lyssnade på fågelkvitter och tittade på alla kanoter som svischade förbi i vattnet. På torsdagen var vi i simhallen och plaskade men barnen tröttnade ganska fort, så det blev nog bara någon timma. Det var kul så länge det varade. Det tog mig tillbaka till barndommen då man själv plaskade runt och lekte hajen, byggde båtar av flytleksakerna och åkte olagligt i rutschkanan. Hua mig... Hade betydligt mycket mer energi på den tiden. Badet avslutades med varm choklad och godis för barnens del och kaffe för mig. Hemma blev det ägg och bacon macka till lunch innan Mary skulle till sin aktivitet och Artie fick gå hem till en kompis. Mot slutet av Marys Song Academy hade dem en liten föreställning då dem framförde en låt som dem skrivit själva, den var faktiskt riktigt bra. Jag hann precis dit då det egentligen var meningen att Mat skulle plocka upp mig och vi skulle åka dit tillsammans men han fastnade i trafiken och jag fick kasta mig in i bilen och fort som attan ta mig till min destination, Mary lös när hon såg mig kliva in igenom dörren. Tack och lov så var Minna där, hon hade som tur var kunnat ta sig ifrån jobbet. Annars hade nog lilla tösen blivit hjärtekrossad.
 
Fredagen spenderades hemma, Mary hade en kompis över på playdate och Artie roade sig själv. (hoppla här kom en hund upp i sängen som gnyr och krafsar på mig..... allt för uppmärksamhet... hon måste badas, luktar blä och hon fiser lite diskret, fräscht...)... I alla fall, Artie var också menad att ha en kompis på playdate men han kom senare än tänkt. Flickorna lekte jättebra tillsammans och jag behövde inte anstränga mig mycket, istället lagade jag lunch och andades ut. Arties kompis kom efter klockan ett. Minna kom hem efter två och jag fick då sluta. Cyklade hem till Jasmine och vi latade oss i sängen och tittade på Fråga Olle Dokumentären... Begav mig hemåt igen runt sextiden, för hemma väntade mig en massage. Istället för extrapengar under lov-veckan blev jag erbjuden en massage och det var precis vad jag behövde, så fruktansvärt skönt.. Hon lyckades komma åt under skulderbladen och jag var stel som en pinne, det knastrade gott. Efter massagen var det full rulle igen då jag skulle möta upp fina Marie för en fredagsbio. "This is 40", en mycket rolig men tänkvärd film. Den var betydligt längre än vad jag trott och mot slutet flickrade ögonlocken.. Var hemma efter tolv och somnade gott.
 
På lördagen var det mest slö och slapp hemma, mina favoritbyx med zip i rumpen gick sönder till min stora besvikelse och jag vart tvungen att köpa nya som liknade någorlunda. Må ni vila gott i soptunnan älskade byx.. På kvällen tog jag mig åter igen hem till Jasmine för att sen åka till Svenska kyrkan och titta på Melodifestivalen på storbildsskärm. Vi muppade loss på tunnelbanan på vägen in, vi gick bananas och folk stirrade... Helt plötsligt var det väldigt tomt i våran vagn.. Haha.. På plats tryckte jag i mig en påse chips (sourcream & onion, sååååå gott. Efter det gick Jessica, jag och Jasmine till svenska pubben och satt en stund. Schlager ekade i högtalarna och pubben var fylld med glada dansande bögar. Väldigt härlig stämning. Jag fick nöjet att prata med en man som frågade om jag var svensk. Jag sa då att jag fascinerades av deras kunnighet till dem svenska låtarna, dem sjöng med till Carola, Lena Ph etc. Han sa då att han inte hade den blekaste var dem sjöng men att det var melodin som lockade. Dock visste dem att "Alla Flickor" betyder All the girls. I alla fulla fall var dem väldigt goa och duktiga på svensk schlager. Vi rörde oss hemåt efter elva och jag sa hejdå vid tunnelbanan för att gå hem och sova.. var så slö.
 
Söndag var jag på boxning för tredje gången och svettades som en apa, hur jobbigt som helst men så roligt och svettigt. Sen mötte jag upp Jessica och njöt av en kaffe på Starbucks över lite struntprat, slöade oss hemma och jag skypade med mormor och morfar.
 
Nu är det måndag och barnen är tillbaka i skolan, imorgon börjar jag jobba hos den andra familjen, om tio dagar flyger jag till Sthlm för att återse min älskade familj, i april får jag finbesök av världens bästa Erik och två helger senare av väldens finaste Emmie och Erik.
 
Har så mycket att se fram emot denna vår! PUSS
 

Kommentera

Publiceras ej