Shrove Tuesday, nu jäklar blir det fett!

0kommentarer

Igår kväll var jag själv med barnen och dem ville inte somna tidigt. Det är ett utav mina worst case scenarios, om barnen inte kommer i säng så kommer inte jag heller i säng och alla blir vi trötta. Mat var här och la Mary men hon hade inte somnat när han gick, jag gick upp för att säga godnatt och det slutade med att jag fick läsa godnattsaga igen och fixa något att äta till tösen. Runt 8.30 gick jag ner för att säga åt Artie att det var dags att gå upp. Han satt vid sitt xbox och spelade.. *SUCK* Han har varit så duktig i förra veckan och inte spelat alls och nu har han börjat igen.. Han är hopplös när det gäller sitt xbox, alla dessa "jag ska bara" och "jag måste bara".. bara, är numera ett skällsord.. I don't like it.
 
Han spelade ett Quest-spel som jag nu inte minns vad det heter men han hade ett uppdrag som han var tvungen att avsluta.. Snäll som jag är väntar jag.. När det gått tio minuter och jag har tjatat i 150år vilket jag avskyr, stänger han av sitt spel och går upp. Jag lät honom läsa till 9.30 vilket egentligen är för sent men ändå, när jag kom upp var han inte alls trött (såklart) och skulle givetvis börja busa. Det är jätte roligt och gosigt att vara med min pojk och leka men inte när det är läggdags. Han hoppade runt och skulle brottas, kramas och vara överallt och ingenstans.. Så säger den lilla valpen "snälla åk inte i sommar, jag vill inte att du ska åka"... Det var tufft att höra honom be mig att stanna. Jag försökte förklara att jag inte åker för att jag vill bort ifrån dem utan för att jag har vänner, familj och högskola som väntar på mig hemma. Då klämer han lite fult in "du hatar oss, du älskar oss inte", med ett flin på läpparna.. Det var väl ändå det dummaste jag hört. KLART ATT JAG ÄLSKAR ER! Jag ska åka hem i sommar, i juli. Jag kan inte stanna längre, det är för mycket som väntar på mig där hemma och ett år som au pair är alldeles lagom trots att jag älskar familjen.
Sen blev givetvis också Artie hungrig, vad är det med barn och att äta PRECIS när man ska sova?! Allt för att kunna vara uppe liiiiiite längre och för att jag ska springa som ett popcorn upp och ner för dessa trappor.. "jag ska bara springa ner och hämta något att äta"... Nej du stannar här.. Klockan är halv tio och du stannar på ditt rum. Kommer din mamma hem och ser att du är uppe och springer så slutar det inte bra. Jag går ner... Stamp stamp ner för alla hundra trappsteg och göra i ordning en macka och ett glas vatten. Stamp stamp upp för alla trappor och sen högläsning för att få honom att gå ner i varv, tack och lov efter det kan jag släcka taklampan och gå till sängs efter tio.
 
Nu till gladare saker! Idag är det Shrove Tuesday (också kallad Pancake Day), det är sista dagen innan fastan så det är alltså som våran fettisdag. Säger ni "Fet-tisdag" eller "Fettis-dag"? Jag kör på fettis, låter tjockt och dallrigt precis som det ska va'. Min familj här är katolskt kristna och då är det tydligen så att innan fastan ska man uppge ett löfte om vad som ska gälla under fasta-perioden. Jag sa tillexempel att jag ska ge upp sötsaker, bra löfte va? Dock får det börja gälla imorgon för att ikväll ska jag äta semlor!
Pannkaks frukost med honung och sen träning på det.. Icke bra.. Pannkakor är nu bevisad dålig frukost om man ska gå på styrkepass efteråt.. Jag kände mig hur seg som helst.. Försökte mig även på att springa lite i parken men jag kom inte långt innan mina benhinnor gjorde ont och jag fick sluta. Jag körde på intervaller, gång, jogg och spurt. Blev lite svettig ändå. Poängen är inte hur långt jag sprang utan att jag faktiskt tog mig i kragen och gjorde det. Har hållt mig borta pga benhinnorna men idag sprang jag och jag är stolt över mig själv. Gick faktiskt en långpromenad med Molly upp till Scrubs imorse så jag har fått konditionsträning ändå. Ska nu söka lite efter info på vad som kan hjälpa mig med mina benhinnor och njuta en liten stund till innan det är dags att gå och hämta Mary.
 
Ikväll väntas hemmagjorda semlor hos min fina Jessica, mumsigt!

Kommentera

Publiceras ej