Sjung om våren

0kommentarer

Jag ser knappt vad det är på datorskärmen, jag sitter utomhus och solen reflekterar ljuset. Ja hör och häpna, jag sitter på bakgården, solen skiner, himlen är blå och det är tio plusgrader.. Mumford & Sons dånar ifrån högtalarna och jag njuter av min lediga timma. Våren är på ingång, sjung av lycka! Träningsvärken i kroppen var inte nådig denna morgon, söndagens boxning har satt sina spår, jag kunde knappt vrida mig i sängen, stel som en pinne. Får komma ihåg att inte sitta still för länge eller göra något osmidigt så ska det nog gå fint.

Barnen har nu lov och jag jobbar från morgon till kväll. Artie är på fotbollsträning, Mary är hos sin kusin och Molly och jag slappar hemma efter en långpromenad längst med floden. Om en timma är det dags att hämta barnen igen så det är lika bra att njuta i fulla drag av ensamheten en stund. Mina känslor för barnen växer sig starkare för varje dag som går, jag känner mig som en storasyster mer än en nanny. Mary sa igår medans hon satt på mina axlar och vi promenerade i solen (föreställ er detta, det var lika underbart som det låter).. Om vi inte kunde låsas vara systrar istället eftersom att vi tycker om varandra så mycket, ingen annan behöver veta, sedan gnussade hon sin näsa mot min och log med hela ansiktet. Min vackra tös. Artie blir mer och mer kramgo, vi ligger och har mys-stunder i hans säng och läser tillsammans, jag läser högt och han vilar sitt huvud mot min bröstkorg och säger att jag är den bästa au pairen någonsin, jag njuter i fulla drag här borta
 
Gårdagen bestod av mys, fotboll, tennis, skönhetssalong á la Mary och fruktstund.

Jag har mina stunder när jag nästan får nypa mig själv i armen för att förstå att jag lever detta liv. I London, som au pair och jag stormtrivs. Det känns så rätt, som att jag är menad att vara här och det känns som hemma. Jag saknar min familj och mina vänner och jag kanske inte alltid är den bästa på att höra av mig men ni ska veta att jag tänker på er varje dag och har inte glömt er, ni har format mig till den jag är. Så tro inte att jag glömt er, ni är med mig hela tiden och jag ska försöka förbättra mig. Det Jag älskar London och mitt liv här och nu.
 
Våren är här, jag sprudlar av lycka och kärlek, livet är bra härligt ibland!
 
 

Kommentera

Publiceras ej