En förbannat bra lördag!

0kommentarer

Det som började med en urusel fredagsmorgon blev till en mysig kvalitetstids kväll med Artie. Gårdagen var den mysigaste dagen på riktigt länge. Hade sannerligen en kanonfin dag med Jessica och vår nyfunna goda vän Marie.
 
Morgonen startade vid strax efter nio av mitt alarm, högt och ljuvligt.. Uääh. Jag kände mig konstigt nog nästan bakfull när jag vaknade trots att jag inte druckit dagen innan, kan man vara bakfull av trötthet? Men Artie skulle på fotbollsträning så hej och hå jag fick gå upp i alla fall. Artie kom iväg och jag körde och hämtade Jessica. Vi hade inplanerat en långpromenad i Richmond park och Marie skulle också komma och göra oss sällskap.
Det som vi tänkt skulle bli en mysig långpromenad var snarare en kall, blåsig och ganska kort promenad.. Men det var härligt ändå! Frisk luft är alltid bra och Richmond park är perfekta stället att gå om man vill rensa tankarna. Känns inte ens som att vara i London, tittar man åt ena hållet är det skog, kullar och dalar. Tittar man åt andra hållet ser man skyskrapor, lustig kontrast. Vi kan nog ha varit där i drygt en timma i alla fall. Vi var kloka nog att ta med oss en STOR och då menar jag STOR termos med kaffe som vi kunde värma oss med, Marie spillde ut sin del över sig själv och snubblade nästan över ett hål. Skadeglädje är den bästa glädjen! Muahahaha
 
Vi körde hem, svidade om och gick till Westfield och det slutade som en heldag med shopping. Första uppgiften var att finna mat. Med mat i magen och ny energi tog vi oss runt i gallerian och shoppade loss. Jag var nog den som fick med mig flest kassar hem. You've got to love midseason sale!
Spenderade över £100 men jag tjänade £95 så jag gjorde ändå bra köp om jag får tycka till själv.
 
Jumpsuit £65 --> £20
Klänning £36 --> inte rea men ack så fin och skön.
Jeanskjol £20 --> inte heller rea men bra basic och fin.
Blommig kjol £55 --> £20
Antik inspirerad kjol £35 --> £15
 
Efter en lång dag bland vimlande människor, reaskyltar och butiker fick vi slutligen nog och gick hem. Klädde oss i aftonkläder, spacklade på lite smink och töserna tog ett par glas vin. Jag avstod, känner inget behov av alkohol. Restaurangbesök väntades, närmare sagt Jamie's Italian. Har varit där en gång tidigare med mamma och ack så gott och så himla mysigt ställe. Vi blev placerade i baren medans vi väntade på att få ett bord. Atmosfären är varm, det ligger ett sorl av glada röster över hela restaurangen, musik spelas i bakgrunden och människor skålar och är glada. Efter ca en halvtimmas väntan får vi ett bord, blir serverad fantastiskt god mat och töserna dricker lite mer vin, blir pratglada och samtalen varierar i högsta grad. Tiden går fort men jag njuter. Efter elva betalar vi notan och rör oss vidare mot Walkabout, vi dansar och har roligt och innan det stänger vid tolv går vi till pubben och sitter där en stund. En okänd man klappar mig på axeln och låsas som ingenting,
 
"jag såg att det var du.
"Nej det var inte jag, min kompis tycker att du är vacker.
"Då kan du hälsa tack till din kompis, att det var väldigt trevligt av honom att säga så.
"Jag ska hälsa min kompis att du tyckte det
"Tack..
 
En annan kille kommer fram och ber om ursäkt för sina vänner som druckit för mycket, stackars man som skäms över sina vänner. Efter 1-tiden rör vi oss hemåt och stannar till vid affären och köper med oss godsaker hem. Några dyngraka irländare kommer in, fylla och dialekt, defenitivt irländare.
 
"What is that?
In her face? It's glases!
Shhhhhhh!.. She's georgeus man!
 
Jag bar mina glasögon denna kväll och irländarna trodde nog att dem var diskreta.
What?! Am I wearing glases? Me? Who? No shit Sherlock?
Brilliant. I vilket fall gick vi hem, nöjda efter en riktigt bra dag. Sätter oss vid matsalsbordet med te och tilltug, pratar in på sena natten och somnar gott alla tre i min säng. Jessica ligger som en stoppad korv i mitten, Marie snarkar högt och ljuvligt på vänsterflanken och jag gosar in mig i Jessica på min sida. Somnade gott och vill avsluta med att tacka för en fantastiskt go lördag. Jag vet att jag nämnt att den var kanon flera gånger nu men ja, den var det. Cheers mina vänner! xx
 
bilderna roteras när jag lägger in dem, vet inte vad jag ska göra?

Kommentera

Publiceras ej