Ikea och snö

0kommentarer

 Hola mi amigos!
Här sitter jag i min säng, lördag förmiddag eller det räknas förmodligen som eftermiddag nu och häver i mig kaffe och hoppas på att jag inte ska spilla i sängen. So far Moa 1-0 . Det kom snö igår, det kan jag ge engelsmännen ett rätt för men det kom kanske 4cm? inne i stan. Det smälter så fort det nuddar marken. Trots det så fick Mat ett mail ifrån Arties skola om att barnen behövde bli hämtade, privatskolor.. Dem sa inte ett knyst vid Marys skola men Minna hämtade henne i alla fall. Tycker att det är lite mesigt det här med "kaoset" kring snön. Bilar kör på vägbanorna hela tiden så det är ingen fara på vägarna, det är saltat på trottoarerna men dem stänger tågen.
 
Igår åkte jag och Jessica till Ikea i Wembly. Vår idé var först att ta tåget men det visade ju sig vara inställt så vi åkte buss i stället vilket gick minst lika bra, först 224 sen byte till 260. Gick kanske på en 40 minuter sisådär. Vi hade egenligen bestämt att vi skulle gå och träna igår som vi gjorde förra fredagen och basta och gotta oss efteråt men vi skippade det. Jag har redan tränat 5 ggr denna vecka och mina benhinnor måste få vila annars går dem väl av.. Så istället svidade vi om och begav oss! Det blev ett stopp på Mc Donalds först för en kopp kaffe (jag menar man måste ju vara snål, man får trots allt 6:e koppen på köpet!!). Då ringer telefonen och Mat frågar om jag vet vart Minna är och om jag vet att Artie kommer hem ifrån skolan. Attans tänker jag.. Är precis på språng att åka på min lediga dag, måste jag vända om och gå hem nu? Mat pratar med Minna och ringer upp och säger att dem löser det. Phew, tack!
 
När vi väl sitter på bussen ringer Minna, men det handlar inte om barnen det handlar om oss. Haha. Hon tycker inte att det är en så bra idé att åka till Ikea på en fredag, när det snöat en massor och folk ska ta sig ut ur London. Det Ikea som vi var på väg till beskriver hon som att det ligger halvvägs ut ur London längst med en motorväg. Att vi säkert tar oss hem men att det kan ta en evighet och att vi kan bli fast i bussen och bussar kan bli kalla så har vi varma kläder på oss? Hon frågar även "Ska du äta köttbullar?" .. Mjäe jag har inte bestämt mig än.. haha "Du kan ju alltid köpa om du vill och frysa in, barnen älskar dem". Samtalet avslutas med att Minna lite checkt klämmer in "See yaa lateeeeer"
 
Det var inga problem att ta sig ut och vi hade i princip Ikea för oss själva, hur trevligt som helst! Vi knattade runt och lyckades plocka på oss lite smått och gott, det blev till slut köttbullar för min del. Hem var det inte heller några problem att ta sig. Vi meckade ihop grejorna och gjorde det fint på mitt rum och knattade sedan vidare hem till Jessica och fixade fint på hennes rum och åt en STOR skål fruktsallad med flingor och grädde, MUMMA!!
Sedan var vi tvugna att gå hem till mig igen, jag behövde sova hemma så Jessica sov hos mig. Så det blev en fin nattpromenad, kallt som tusan! Anledningen till att jag behövde vara hemma var för att Mary var på Arthurs skola The Harrodian och gjorde ett intagningstest idag. Observera att tösen är sju år gammal och ska göra intagningsprov som består av engelska och matte. Det är hemskt vilka krav det är på barnen. Så Minna skulle ta Mary dit och jag var hemma så att inte Artie var själv, jag behövde inte vara vaken bara jag var i huset. Så jag sov fram till halv tolv. Skööööönt
 
Var just nere och pratade med Mary Mooo nu och hon sa att det gått bra men att det var svårt, det är väl inte så lustigt. Lilla skruttan. Resten av dagen ska spenderas inne i stan, ska försöka hitta en födelsedagspresent till Mary, hon blir åtta år om en vecka. Så det är dagens uppdrag. Till er andra, ha en mysig lördag!
 
Cheers!
 

Kommentera

Publiceras ej