Kärlek och hurt!

0kommentarer

Skulle egentligen skrivit ett inlägg igår men det hann jag inte mä. Har nämligen en väldigr gullig sak att berätta. Igår när jag var ute med Molly efter att Mat och Minna tog barnen till skolan försökte jag springa lite, mina steg är urusla och jag får ont i både knä och benhinnor.. Men jag gjorde så gott jag kunde och det kändes bra efteråt. Under denna stund ringer Minna för att hon ville berätta att i bilen på väg till skolan hade Artie sagt..
 
"Jag älskar Moa, hon är den bästa utav dem au pairerna vi har haft. Hon är snäll, rolig och hon gör mig alltid glad när jag är nedstämd och ledsen".
 
Dessa ord gick rakt in i hjärtat, och jag sa det till Minna att jag nästan började gråta och hon svarar med "Vad tror du inte att jag gör?". Artie är verkligen inte den som säger jag älskar dig utan att mena det. Så detta var stort. Minna sa även det att det känns tryggt för henne att åka bort när hon vet att barnen har det så bra hemma med mig, (hon åkte till Jerusalem idag). Vilket även känns skönt för mig att höra att hon känner så.
Så nu är Minna borta tills måndag kväll. Artie och jag ska ha mys imorgon, Mary sover hos en kompis. Så det blir middag ute och bio, 'Life of Pi'. Ser riktigt fram emot det!
 
Har idag sprungit igen, nästan 4k med lite promenad när jag dog emellanåt.. Mitt knä känns inte skönt nu.. Sen drog jag mig mot simhallen och betade av 2k där. Första simningen detta år. Kände mig trött redan efter första kilometern men jag gav mig fan på att simma en till, det är ju så skönt efteråt. Känslan, varma duschen och maat!
 
Nu kom Jessica så jag måste bege mig och vara social, ska gå och ta en kaffe!
Cheers mate!
 
 

Kommentera

Publiceras ej