Snöstorm?

0kommentarer

 

12 Inches of snow expected as public warned to stay inside and avoid all travel 

Kraftigaste snöfallet denna vinter förväntas natten till fredag, temperaturer under -9 grader.

 

 

Familjer har blivit varnade att stanna inomhus imorgon när snöstormar slår till mot Storbrittanien inatt och utfärdade första röda varningslampan för snö på två år. Det ovanliga och mest allvarliga svåra vädret, varning - utfärdat ifrån Wales - menar på att alla ska bör vidta åtgärder för att skydda dem själva och andra för påverkan av det extrema vädret. Avbrott av transporter och andra färdmedel är troligt, förare och transport användare är rådda till att undvika farliga områden och att ha en plan B. Det har varit fyra olyckor på vägarna i enbart Dover denna morgon och många fler runtomkring landet, medans brandmän har tagit hand om två stora bränder denna vecka orsakade av människor som försöker hålla värmen.

Det kraftigaste snöfallet denna vintern kommer att sprida sig österut efter morgondagens rusningstimma imorgon. Varning  föratt det kommer att kännas kallare än vad det är  för drivande vindar som river över Storbrittanien.

 Så står det på Daily Mail's hemsida. Kära nån', det är lite snö.. Nu får ni väl ta och skärpa till er. Arthur har pratat om "snowdays" och menar på att när det är mycket snö stänger dem skolorna och barnen får stanna hemma. Vilket han så väldigt gärna vill. Det är snö vi pratar om men engelsmän är nog knappt bekanta med det namnet. Skärp till er och var lite mer som en svensk! Vi har minusgrader hela vintern och tonvis med snö, inte stannar vi inne och tycker synd om oss själva för det. Men här är det andra verser, folk råds till att stanna hemma och hålla värmen, problem i kommunaltrafiken och alternativt att skolor stängs... Ja jag säger då det, jag är svensk, vi har snö hela vintern, inte är jag bitter för det. Så imorgon återstår det att se om barnen ska till skolan eller inte.. Vad tror ni?

Har idag tränat för femte gången denna vecka, imorgon blir det en sjätte. Övervägde att träna även lördag men det får nog bli en vilodag, annars blir det för mycket träningsvärk för min lilla kropp. Testade på ett spinningpass igår, jag dog lite grann eftersom att jag varit på ett pilatespass tidigare och cardio är inte riktigt min grej. Cyklade rumpan av mig i 45 minuter och mina ben var spagetti efteråt. Nu är det som så att mina benhinnor är alldeles knotiga och ömma så jag måste nog vila lite. Frågade Kima idag på passet om vad han trodde och han sa att jag skulle testa att massera ut knotorna och vila benen lite. Om det inte blir bättre så kan det vara något kroniskt, men att jag kunde söka online för att kolla närmare på saken. Ett träningspass till imorgon med bastu efteråt, sen är det helg!

Ikväll sitter jag barnvakt vilket är okej. Har somnat innan 10pm två kvällar i rad nu, så himla skönt. Är redan trött men det är nog bara för att det börjar bli mörkt ute. Förhoppningsvis kanske jag kan somna innan tio igen, Minna ska vara hemma runt 9-tiden. Fram tills dess ska Artie och jag göra läxa, Mary ska bada, Artie ska duscha, dem ska få pizza till middag och sen roar vi oss med något annat som belöning. Artie pratade eventuellt om ett bilspel på sitt xbox, men det är bara om han är duktig och gör allt annat först. Igår kom han hem och grät stackars barn och frågade varför dem ger honom så mycket läxor, igår hade han tre stycken, till en tioåring. Skolsystemet här är tufft men det vet dem ju om. Jag är dock inget fan av detta dumma system. Artie har dock en tendens att börja klaga och göra saker mycket svårare än vad dem egentligen är, utan att ens ha sneglat på boken. När vi väl sitter ner brukar det inte vara så svårt och om vi hjälps åt går det fortare. Försöker ständigt hitta på olika varianter för att göra läxläsningen lättare, använda hans fotboll som terapi, belöna med något gott eller spel efteråt, leka lekar etc. Tills imorgon har han bara historia, vanligtvis är det minst två läxor. Arma lilla barn.

Mary är just nu med Daisy på en playdate och bör komma hem om ca 45 minuter, Artie kommer också när som. Igår hade jag och Mary lite ensamtid då Minna tog Artie till doktorn angående hans hosta igen. Så Mary och jag målade fina teckningar med akvarellpennor, möblerade om och rensade hennes rum och tog ett varmt mysigt bad tillsammans. Hoppas på att kvällen blir bra och att jag har glada muntra ungar kvällen ut. Tills dess, cheers mina kära! Hoppas jag klarar mig igenom "snöstormen"...

 

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej