Svett och barn

0kommentarer

Sitter nu och trycker i mig mat som den häst jag är! Har haft en riktigt hurtig morgon och nu skriker min mage MAAAAAAT!
Minna kom tillbaka ifrån Jerusalem igår ikväll/natt så hon och Mat tog barnen till skolan imorse, jag passade då på att gå tidigare med Molly så att vi kunde gå en längre promenad innan mitt träningspass. Det blev ca 1,5h allt som allt tror jag. Kom hem, smuttade lite kaffe och gick vidare till gymmet. Var inte riktigt vaken än, kände mig någorlunda seg. På passet blev det bara jag och Kima, Pt:n som håller i Core Stability. Men inte gjorde det mig något, jag fick en PT för mig själv i en timma. Han sa att jag är stark så han gjorde nya mer utmanande övningar som han inte kan göra med en hel klass eftersom att klasser måste anpassas till alla. Så jag körde på, fick hjälp med hållning och stöd. Kima stod brevid, pushade och tog tiden. Jag ska inte ljuga och säga att det var lätt för det var tufft, riktigt tufft men jag är så nöjd med mig själv efteråt och jag får belöna mig med en god brunch.
 
Han hjälpte mig att stretcha ut musklerna ordentligt vilket var fruktansvärt skönt och efteråt stannade jag kvar och vi pratade träning och våra kopplingar till det etc. En riktigt trevlig kille, en riktigt bra PT. Ser fram emot nästa vecka och hoppas på att det inte är några andra där då heller, så jag kan köra stenhårt igen och verkligen göra slut på mig själv. Ska dock ta med mig Jessica så hon får träningsvärk hon med!
 
Idag får det bli lite spännisbilder, tycker att det börjar se bra ut!  Haft sex träningspass efter nyår, tre till väntar denna vecka och det är så skönt. Är riktigt taggad!
 
Idag ska Minna komma hem någon gång mellan halv sju, sju. Vi ska alla äta middag tillsammans, inte jag dock. Ska göra tortellini till barnen och jag äter inte pasta så jag hittar nog på och äter något annat tidigare. Så innan det att Minna kommer hem ska läxor vara klara, Mary ska ha badat och efter maten är det ingen tv för barnens del. Vi ska prova det idag och hoppas på att det funkar. Det känns skönt att Minna är med och äter idag också för jag blev riktigt trött och arg igår. Jag har fått lära mig att när man äter så sitter alla vid bordet och väntar tills att alla ätit upp, men Mary är expert på att vara överallt just när vi ska äta. Hon har myror i byxorna och kan inte sitta still vilket jag blir väldigt irriterad på eftersom att jag måste tjata varenda gång och varenda gång gör hon samma sak och hon envisas med att inte använda gaffel.. och jag får tjata och tjata. Artie sprang på toa stup i kvarten och var bara tvungen att ta med sig bollen på toan för att den gör så att han tänker bättre? Jag vet att hans fotboll är som terapi för honom vilket är jätte bra, men han behöver inte leka med den när vi ska äta. Så där sitter jag och har gjort en god middag och försöker äta med barnen men vad får jag för det? Usch så trött och ledsen jag blev. Som grädden på moset bråkar dem och skriker, slår och kallar varandra fula saker. Jag fick nog och skrek tillbaka eftersom att dem inte lyssnat när jag tidigare försökt få kontakt ex antal gånger. Artie säger att det är Marys fel och Mary säger att det är Arties fel, DET ÄR BÅDAS FEL!
 
Ingen utav dem är bättre än den andra eftersom att dem hämnas på varandra. Mary försöker skylla bort sig med att säga "jag är sju, jag ska inte veta allt". Du är sju och DU VET att man inte slår någon, man sparkar inte någon, man retas inte och man kallar inte varandra för elaka saker! PUNKT
 
Ikvällen slutade bra ändå, Mary badade och Artie gjorde sin läxa. Vi satt alla tre och gjorde läxor tillsammans vilket funkade bra. Artie blev lite yr vid ett tillfälle då han slått i huvudet i skolan och fått en bula, men efter att han legat ner en stund så var han okej. Vi lekte hide and seek (kurragömma) och sen var det dags för Mary att sova. Klockan blev efter åtta men det är okej. Hon är duktig när hon ska lägga sig. Artie gick upp efter nio men kom ner och var orolig, det märks då han vankar av och ann. Han försöker äta fruktbar men dem är sprängdfyllda med socker och då kan han absolut inte sova, te frågar han också om men hans lilla kropp kan inte hantera koffeinet så sent och då kan han inte heller sova. Han får ett äpple och ett glas vatten att ta med sig upp på rummet. Hostan börjar igen och han har knappt hostat under hela helgen så han får lite hostmedecin som hjälp att sova och som smärtlindring. Jag erbjuder mig att läsa en bok och det slutar med att jag sitter lutad mot sängen och läser tre kapitel och efter det somnar han gott. Jag somnade efter 11 men det gick ändå bra att komma upp imorse. Hoppas på att somna tidigare ikväll eftersom att Minna är hemma och jag inte är barnvakt.
 
Just det glömde nämna att jag fick post både idag och igår! Jippie! Igår kom ett fint brev ifrån mamma och urklipp ifrån tidningen på mina pojkar. Blev väldigt glad eftersom att jag länge velat ha en kopia och idag trillade det in ett brev ifrån mormor och morfar. Åh det är så mysigt att få post, tack underbara mamma och mormor och morfar , ni förgyller mina dagar! I love you
 
Cheers! xx
Nu får ni stå ut med halvnaken biler, jag är stolt att jag fått muskler och detta är inte utmanade bilder så inga dumma kommentarer tack! Puss
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej