Svett!

0kommentarer

Hey! Idag har jag varit nyttig i en vecka, LCHF för hela slanten, känns riktigt bra! LCHF innebär inte att jag vill gå ner i vikt utan bara att jag åt väldigt mycket onyttigt i jul och känner att det blev för mycket helt enkelt, jag svälter inte mig själv. Jag äter för glatta livet och jag står mig längre på en stabilare frukost och slipper småätande.
Så jag är väldigt stolt över mig själv, allt känns så mycket lättare utan sötsaker.
 
Efter att ha lämnat Artie hos sin gudmor igår drog jag mig tillbaka hemåt, skypade med mormor och morfar på vägen. Alltid lika mysigt att höra deras röster eka i mina öron, som att dem är med mig i London fast på samma gång inte. Båda barnen var borta till kvällen så när jag kom hem tog jag med mig Molly till Scrubs på promenad, jag sprang så mycket jag orkade, pausade ibland och gick för att börja springa igen. Det dröjde inte länge innan knät började göra ont och andningen kändes jobbig. Jag är ändå stolt att jag sprang mycket, det tar trots allt ett tag innan löpningen ordnar upp sig efter uppehåll, tekniken att få in stegen, andningen och flås. Har aldrig varit en löpare men övning ger färdighet som det sägs.
 
Kom hem och gjorde mig en omelett till middag och tappade upp ett rykande varmt bad med lavendelolja och badsalt och kröp ner och skrubbade mig från topp till tå för att få igång blodcirkulationen ordentligt. Min sköna stund fick inte vara längde dock innan Molly började skälla vilket innebär att någon är vid dörren. Jag trodde att det var barnen som kom så jag tappade ur badet och sprang ner invirad i endast en handduk och öppade dörren. Där står en nisse med leverans.. En mobiltelefon till Mat, så jag signerade och suckade medans jag stängde dörren. Så mycket för min avkoppling och badet var redan borta. Det hann inte gå mer än tio minuter så bankade det på dörren igen och där står nästa nisse med nytt paket, 8 frithville gardens .. Nädu detta är 6 frithville gardens, han var förvirrad och kunde inte läsa på paketet, sen fanns det tydligen ett paket till oss ändå. Arties nya trainers (gympadojjor) som han beställde i förra veckan, toppen då fick han dem innan skolan började! Boy, om han blev glad!
 
När min avkoppling ändå var förstörd passade jag på att sköta tvätten, både kläder och skor. Slog mig ner i soffan och kollade på lite Grey's. Mat ringde för att meddela att han var på väg med Mary men att hon rusat runt så mycket att hon inte ätit. Vadå? Barn ska väl alltid ha mat? Klockan blev efter halv sju innan dem kom tillbaka, Minna var fortfarande iväg för att hämta Artie. Gjorde pannkakor till Mary, snabbt och smidigt och hon älskar dem. Efter maten är det som alltid dags för bad, tösen hade galet mycket energi och jag var utmattad efter natten utan sömn. Kände mig dum, hon ville leka 'it' (ta fatt eller datten) men jag var säkerligen jätte tråkig, orkade inte springa runt. Men hon förstod mig, pussade henne på handen och hon var glad ändå. I badet sjöng vi för varandra och jag tvättade hennes hår, och gissa vad vi fann där? Jo löss givetvis, urk.. Men men, har köpt lusmedel idag så nu ska dem små äcklen dö! muhaha. 
 
Gick och la mig relativt tidigt, skypade med Öland så klockan blev säkert runt 11 innan jag släckte ändå. Fick sällskap av Molly hela natten. Den lilla filuren, förstår inte hur en så liten hund kan bli så stor i sängen? Hon har en tendens att lägga sig i mitten, ta allt täcke och bara må gått. Snäll som jag är vill jag inte flytta henne så jag gör det bästa av situationen, så vi sov sked Molly och jag. Hon snarkade gott och jag andades hår.
 
Alarmet ringde vid 7 och det var tufft att gå upp, Molly låg kvar och mornade sig. Kom ner och dem andra låg fortfarande och sov. Mary var först upp, sen Minna och Artie var i princip omöjlig att få upp. Han var jätte trött och ville ligga kvar. Med en marginal på ca 20 minuter innan avfärd mot skolan fick vi upp honom, trött och ledsen. Sömnbrist, stackars liten. Han fick äta frukost i bilen eftersom att han inte ville äta hemma. Hoppas att han haft en bra dag. Båda kom iväg till skolan och jag tog Molly till Scrubs på den dagliga morgonpromenaden, efter en timma skyndade vi oss hem. Jag lämnade av Molly och knattade vidare mot gymmet. Första riktiga passet detta år. Core stability. Det var tungt men det är inte lätt att komma tillbaka efter uppehåll, det tar tid att bygga upp muskler. Kima som håller i passet är en jätte bra PT som gör det roligt och utmanande så jag pressade mig själv och det kändes riktigt härligt efteråt. Gick hem, duschade och gjorde omelett brunch.
Ska snart ta med mig Molly och hämta Mary, undrar hur hennes dag har varit. Tiden går fort när skolan är igång igen.
 
Har idag på mig kashmir tröjan jag fick av Minna, den är SÅ skön. Fin och orange, glad färg. Tänkte först ha en svartvit tröja men färg piggar alltid upp! Förhoppningsvis är Jessica ledig ikväll så vi kan ta en kvällspromenad, tills vidare mina vänner!
Cheers!
 

Kommentera

Publiceras ej