En jäkligt bra helg!

0kommentarer

Har haft en såndära' väldigt bra helg som man tänker tillbaka på och ler stort.
I torsdags träffade jag Jasmine på South Terrace och åt pizza och drack ett glas vin (har inte hänt på väldigt länge). Vi filosoferade och spelade över, helt underbart. I fredags jobbade jag hela dagen och satt barnvakt på kvällen så fredagen är inte intressant att skriva om, ho ho.
 
I lördags åkte vi in till staden B-rudarna och jag. Jessica och jag anlände först och satte oss vid Marble Arch med lunch och kaffe. Lustiga människor vandrade omkring med orangea kepsar, cykelsadel-fodral och någon flagga som vi aldrig såg vad det stod på. "Ledaren" gick runt i pytteyttesmå  gula genomskinliga shorts..... Behöver jag säga mer? Inte attraktivt, på tok för små shorts... Stjärten liksom tittade ut var och varannan sekund MMMMMMH FRÄSCHT! han pratade i telefon om kroppsmålning så det var nog hans mission för dagen.
En liten stund senare kom protesterande feminister med plakat och håriga armhålor och ropade "WE'RE HAIRY, WE'RE HAIRY, WE DON'T CARE IF IT'S SCARY!!" Hur lyckliga som helst, fnittrandes.
Trevligt att se att alla olika typer av människor som faktiskt existerat hela tiden börjar krypa ur sina gömmor och stå för sig själva och sina åsikter ute på stan.
Marie och Jasmine kom in och det blev en dag full av shopping. Lyckades även hitta en restaurang som vi ska besöka på min födelsedag!
Vi tog en drink på happy hour och taggade till inför kvällen, köpte kakor och pizza på Whole Food och tog tunnelbanan hem.
Fix och trix, hundrafemtioelva år senare var vi på väg till Östra London. Träffade fransmän som vi höll ihop med under kvällen och dansade loss och jag blev berusad. Första gången på väldigt länge, men vi hade det roligt. Träffade en kille med fluffigt hår, Marie insisterade på att jag skulle känna på det "OOOH IT'S SO FLUFFY!!" Stannade till och köpte färdkost, kom hem till kvarteret, Marie köpte mer mat (I love you) och satte oss hemma i köket och åt nattmat. Klockan fem på morgonen kom vi i säng.
Man träffar så många roliga människor när man går ut här, helt fantastiskt!
 
På söndagen vaknade vi upp slitna och glada, jag drömde en fruktansvärt konstig dröm om plastdjur, badande igelkottar, bebisar, en magisk bok med saker i och allt skedde på ett tåg.... Vi kokade oss litervis med kaffe, rostade mackor och satte oss på baksidan och åt en slö och god frukost.
Efter en snabbvisit till Westfield tog vi en lång promenad och hamnade på en gammal buss. Jag ville åka eftersom att jag inte åkt en sån där riktigt gammal buss. Vi hamnade i Green Park och satt där och imiterade getter och pratade strunt.
EN HELT PERFEKT HELG VILL SÄGA! 
 

Kommentera

Publiceras ej