Spain - Tuesday

0kommentarer

Vaknade upp vid nio men somnade om och låg kvar en bra stund längre. Tänkte gå upp tidigt för att ta en springtur men kände mig inte så pepp när klockan ringde. Men jag tog på mig träningskläder ändå och sprang upp och ner för den branta backen som leder till vårt hus. Det blev bara 15 minuter men det var gott och väl då det rasslades gott i halsen och lungorna och svetten rann. Minna fick en massage inne i barnens rum av en vännnia så jag hoppade i poolen och simmade femtio längder. Trodde att det skulle vara mycket kallare men det var väldigt behagligt så länge jag simmade. Efter simturen tog jag mig en dusch och hjälpte Mary mig med frukosten, det var så simpelt som flingor med mjölk, ett varsitt stekt ägg till mig och Mary och jag naffsade i mig en persika och en massa kaffe såklart.

Vi strosade runt hemma en stund innan vi satte oss i bilen för att köra mot kusten för att träffa Marys kompis. Det tog oss över en timma att åka och vi hittade inte restaurangen där Marys vän befann sig så vi virrade runt ett tag nere i hamnen. Väl där hamnade vi inomhus på en restaurang för lunch (vi som redan suttit i bilen i över en timma och solen sken ute) i alla fall.. Minna beställde friterad bläckfisk till mig med pommes. Bläckfisken var... Ja... Seg... Smakade inte jättemycket men konsistensen var seg och det var inte det bästa jag ätit men jag åt lite grann i alla fall.

Mary sprang iväg och lekte med sina vänner, Minna satt och pratade med mammorna och jag tog med mig Artie ner till hamnen och tittade på alla båtar och läste namnen och pekade på vilka vi skulle vilja äga. Det var jätte mysigt och Artie tog mig i handen där vi strosade. Så där gick vi hand i hand i solskenet och njöt min pojk och jag.

Det bestämdes att Mary skulle sova hos sin kompis så vi åkte tillbaka utan henne för att rida. Grannen här uppe har åtta hästar som går och Artie skulle få rida en ponny. Minna ledde med grimman, Artie red och jag gick brevid. Han trivdes som fisken i vattnet där uppe och Minna och jag fick en bra promenad/träning när vi skrittade och travade längst med bergsvägen som gick upp och ner. Mina benhinnor och knän är nu inte så glada, platta flippflopps springandes på en grusväg var inte det härligaste. Vi var ute i över en timma och är nu hemma igen.

Jag ligger i badet för att fräscha till mig och koppla av innan middagen. Imorgon är det Minnas födelsedag så ska förbereda lite inför frukosten ikväll. Vid lunchtid ska vi köra ner till kusten igen och ha en dag vid stranden och möta upp Mary. Det blir en lugn kväll och Minna och jag tittar nog på Game of Thrones igen innan sängen.

 

 

Kommentera

Publiceras ej