Spain - Wednesday

0kommentarer

Idag har det varit Minnas födelsedag. Mitt alarm ringde vid klockan 10 men vaknade till innan dess. Huset var fortfarande tyst när jag vaknade så jag bestämde mig för att gå och simma i poolen. När jag kom upp dröjde det inte länge innan även Minna och Arthur var uppe. Minna tog sig en simtur hon med men avbröts då vi fick besök av en man vid namn Glyn som hjälper dem att hålla huset i skick. Medans dem gick runt och pratade gjorde jag frukost och skickade ut Arthur för att plocka en bukett med blommor till sin mamma. Det blev en riktig brunch med pannkakor, flingor, parma, salami, ost, bröd, äggröra, flingor, fil.. etc etc. OCH KAFFE SÅKLART! Det blev i alla fulla fall en vädigt lyckad frukost.

Efter frukosten klädde vi på oss och blev klara för att åka ner till stranden och möta upp Mary igen men det tog oss yttligare två timmar att komma hemifrån. Arthur den lilla skiten puttade i mig i poolen när jag stod vid kanten likaså som han skrämde vettet ur mig här om kvällen då han smög bakom mig i köket, tyst som en mus och helt plötsligt hoppade på mig i mörkret. Jag trodde att jag fick hjärtstopp så rädd som jag blev... Morr den lilla ungen... Haha

Det tog oss cirka en timma med bilen att ta oss till den stranden där vi skulle möta upp dem andra. Dem var inte där än, även fast att klockan var närmare tre på eftermiddagen. Det var en intim liten stenstrand med klippor som man kunde hoppa ifrån ner i havet. Jag badade dock inte, havet var på tok för kallt men det såg roligt ut när barnen hoppade. Mary lekte med sina vänner och Arthur träffade pojkar i hans ålder. Minna låg och pratade med en väninna så jag tog mig friheten att lapa sol på min solbädd och läsa en bok. Har mig ett par fina brända skinkor ikväll. Förstår inte hur jag alltid lyckas bränna rumpen men resten av nedre delen av min kropp vill aldrig få färg.

Känner att jag har fått lite färg i från solen, skönt! Vi åkte hemåt när klockan var efter sex och var hemma runt klockan sju. Mary och Minna tog ett bad och jag gjorde i ordning middag. Barnen åt rester ifrån spaghettin, slängde ihop en tomatsås med lök och morot och slaffsade ihop alltsammans och strödde över ost. Jag själv åt färska burgare ifrån slaktaren med en sallad och Minna åt sallad. Pastarätten blev en riktig succé hos barnen och Arthur sa till och med att det smakade som en äkta italiensk rätt och att jag absolut var tvungen att laga detta igen hemma i England.

Minna öppnade mitt paket vid matbordet och blev väldigt glad. Jag hade proppat i ett brev där jag skrev av mig om min relation till henne, en bad-chokladkaka (tror det är som badsalt som löses upp i vattnet), colobianskt kaffe som jag köpte malt på en marknad efter att ha stått och sniffat efter rätt sort i hundra år och en aprikos fin t-shirt ifrån hennes favoritbutik. Minna är svag för bad, kaffe och som sagt det är en av hennes favoritbutiker. Gladast av allt tror jag dock att hon blev av brevet, hon sa att det var det finaste brev hon fått och Mary utbrast, "men mitt brev då". Ja men det finaste brevet jag fått ifrån någon som inte är i familjen, fick Minna förklara då. Jag fick en massa kramar och puss på kinden. Hon tackade igen för presenterna och brevet nu ikväll.

Efter middagen tog jag mig en dusch och sen rullade kvällen på ganska fint. Jag läste för Mary när det blev sängdags och sen tittade jag, Minna och Arthur på Game Of Thrones. Minna och jag slängde på ett till avsnitt efter att Arthur gått och lagt sig och mumsade i oss en varsin rostad macka med smör och jordgubbssylt med en kopp mint-te. Ligger nu i sängen och ska sova, klockan är sen!

 

 

Kommentera

Publiceras ej