Bonjour Paris, comedy club & sickbugs

0kommentarer

Mina blogginlägg verkar ha en tendens att försvinna spårlöst efter att jag suttit och skrivit vad som känns som en hel uppsatts.. Lustigt.
 
Igår satt jag på bussen på väg hem till Marie, hade skrivit hur mycket som helst sen var det helt plötsligt borta.. Frustrerande. Det blir till att börja om igen. Man får inte vara bitter.
 
Det är måndag igen men till att börja med har jag tänkt skriva om helgen. I fredags började jag jobba hos familj nummer två tidigare än vanligt, var där mellan 1-5pm. Vanligtvis är jag där från 2.30-6.30 men Minna hade fått en tid att gå på akupunktur och frågade om jag kunde vara hemma med barnen medan hon var borta. Som den person jag är vill jag tillfredsställa och vara alla till lags så efter lite samtal, fix och trix lyckades jag arrangera om det. Det blev därför ingen träning under förmiddagen som jag annars gör, det hade blivit på tok för stressigt. Istället tog jag en lång dusch och åt lunch i lugn och ro. Fredagen var späckad med mer jobb än en vanlig fredag för min del, ca 9h blev det till slut. Sen fick jag ta fredag.
 
Jag och flickorna hade först pratat om att åka till svenska kyrkan och titta på fotbollen men så blev inte fallet då ingen utav oss är vidare intresserad av fotboll. Låt mig här klargöra en sak, i min blogg har svenska kyrkan nämnts några gånger och jag vet inte om jag pratat om det förut men svenska kyrkan i London är en mötesplats för alla svenskar och alltså inte kopplat till kristendom. Man kan givetvis gå på sådant också om man så önskar. Det finns temakvällar, ett svenskt fik, svensk tv när det är storsändningar ex. fotboll eller melodifestivalen då man även kan köpa svenskt snacks och dricka. Så istället för fotboll som jag fått höra nu efterhand var en väldigt tråkig match (0-0) åkte vi hem till Jessica som hade huset för sig själv.
 
Minna tyckte att jag skulle ta bilen så med tre snygga tjejer med mig i bilen körde jag mot Jessicas hus. Det kändes lite som att vara hemma igen, en kort roadtrip med musik och struntprat. En vardaglig men mysig känsla spred sig i kroppen. Det blev ett kort stopp på Tesco för inköp av tilltugg innan vi parkerade bilen. Det blev en tjejkväll för hela slanten, gottis, soffhäng och struntsnack. Hur mysigt som helst, mycket trevligare än att hänga på krogen enligt mig. Kvällen slutade runt midnatt då jag körde Marie till bussen och gick sen hem och la mig. 
 
På lördagen vaknade jag vid nio, jag hade ingen som helst lust att gå upp men jag kunde olyckligt nog inte somna om. Arthurs fotboll hade blivit inställd på grund av vädret, det snöade och blåste så att det stod härliga till. Mary hade redan åkt hemifrån för att förbereda sig inför en show som vi andra sen åkte och tittade på. Minna hade ingen lust att gå ut med Molly i vädret så jag ställde upp och tog en kortis upp till parken och tillbaka. Sen blev det dags att åka och titta på Mary som spelade en liten roll i Grease. Trots att hon inte hade en större roll var hon en stjärna på scen, hon lös av lycka och var utan tvekan den sötaste tösen där och det är inget jag säger bara för att hon är min lilla tjej!
Efter detta fick jag besök av Jessica, smällde i mig lunch och sen begav vi oss för en dag av shopping. Tanken var att vi skulle åka till det andra Westfield, jag bor granne med det ena. Det andra ligger på andra sidan av London och har ett annat utbud av affärer och en galleria är alldeles utmärkt när vädret inte är särskilt inbjudande. Men efter två tappra försök i byte av tunnelbana så gick det ändå inte att ta sig dit, dumma banarbete... Så vi bestämde oss för att hoppa av vid Mr. Big Bens station Westminister. Jag köpte oss en varsin kaffe för att värma upp våra små frusta kroppar medans vi vandrade staden upp mot Regent Street.
Jag kom hem med fynd ifrån Victoria Secret & Zara, lite fattigare men glad. Pengar är bara pengar, det växer inte på träd men det löser sig alltid.
 
På kvällen hade jag bokat biljetter till en Comedy Club för mig, Jessica och Jasmine. Vi pratade om att gå ut på klubb först men blev sugna på något annat och vad kan väl vara bättre än att få skratta? Headliners som stället heter har fått väldigt bra kritik så det var värt ett besök. Lokalen var intim och mysig, packad med folk och komikerna var roliga. Vissa hade mer accent än andra, den sista snubben hörde jag knappt ett ord av vad han sa. Han var ifrån östra London och dialekten där är inte nådig, dock var jag väldigt trött mot slutet också. John en kille ifrån Scotland var roligast, konstigt att jag förstod honom men inte Londonsnubben.. Det var i vilket fall en mycket trevlig kväll, vi delade bord med tre trevliga och pratglada unga kvinnor och åkte efter detta nöjda hem till våra sängar.
 
På söndagen fick jag sova lite längre tog en promenad med Molly och Minna tog med Mary för att hämta upp Artie som slått i huvudet hos en kompis. Han mår alldeles utmärkt nu, han somnade på soffan framför brasan och mådde sedan bättre. Vid två åkte jag till boxningen som jag gör på söndagar, dock var det idag inte den bästa iden jag haft. Jag mådde inte prima, har dragit på mig någon bacillusk ifrån den andra familjen. Alla där har varit sjuka och det är svårt att undvika att bli dålig när smittan kommer ifrån små barn. Kände mig tjock i halsen, energilös och inte pepp helt enkelt. Träning brukar annars vara det som piggar upp mig men inte igår, jag kände för att dra mig ur och åka hem men jag ville inte ge upp, gjorde istället mitt bästa i det läget.
Blev så arg när Tristan min coach vrålar under passet "KOM IGEN DÅ!! NI KÄMPAR INTE!! KOM IGEEEEEEEN!!" Morr... Jag hade lust att smälla till honom i ansiktet av frustration. Efteråt drev han på min bekostnad "Alla gjorde väldigt bra ifrån sig idag, förutom Moa", sa han blinkades emot mig. Han hade rätt. Dock skrev han på ett sms sen att han bara hade skojat men jag höll ändå med honom.
 
Efter boxningen åkte jag hem och duschade och åt middag innan jag satte mig på bussen hem till Marie för mys. Vi spanade boende i Paris och jag kan nu lyckligt meddela att den 15:e juni åker jag och brudarna och spenderar två heldagar i Paris! Vi kom undan med resa och boende för £92, så himla härligt! Ser fram emot det så fruktansvärt mycket, åh så jag ska unna mig saker, det är jag värd! Baguetter och crepes i gräset framför Eiffeltornet, middag på en rödrutig duk med stearinljus och vin, sightseeing och shopping. ÅH SÅ FINT DET SKA BLI! 
 
Nu är det en ny vecka, det är måndag. Arthur har lov och har spenderat mesta delen av dagen framför tvn, vädret ute är inte inbjudande. Mary blev hämtad ifrån skolan, hon är inte helt piggelin. Så nu ska jag sätta igång en film åt dem på min dator för att hålla dem ockuperade. Hoppas på att komma iväg och träna ikväll, har suttit hemma hela dagen och ska vara här ett tag till så lite träning skulle vara fint, ben möjligtvis.
 
 
Hoppas ni andra har en fin måndag! Puss

Kommentera

Publiceras ej