Dålig start på en ny vecka!

0kommentarer

Igår hade jag en riktigt bra dag. Vaknade av att Minna ropade att hon skulle bege sig för att hämta Artie, en minut senare ringer mitt alarm. Det var söndag och jag skulle ta med mig Mary till Brick Lane.
 
Det var soligt, varmt och båda två var på härligt humör. Mary tog mig i handen och sa "vilken tur vi har som har dig". Åh mina underbara barn. Det var riktigt mysigt att ta en liten utflykt med bara Mary, hon är så fin och duktig. Det blev en kort visit då det tog lite längre tid än planerat att komma dit pga. tunnelbane-fix som alltid. Jag behövde handla in två grejor, den ena visste jag vart den fanns och det andra hade jag ingen aning. Det var snabba puckar, problemet var bara att söta Mary ville stanna varenda gång hon såg ett bord med smycken på, och det är ju förståeligt att hon vill titta. Det blev bara lite stressigt men vi båda åkte nöjda där ifrån. Jag hittade vad jag skulle ha och Mary fick med sig ett halsband och en tavla. Hon är duktig på att göra affärer, eftersom att hon var konstnärens yngsta kund någonsin fick hon £5 rabatt. Snällt.
 
Mary var nöjd som attans när vi rörde oss hemåt och var tacksam för att jag tagit med henne och låtit henne köpa grejer. Vi skulle möta upp Minna och Artie i Notting Hill där dem skulle åka vidare mot lunch i Victoria. Mary och jag anlände lite tidigare så vi slog oss ner på McDonalds och tog en kaffe/varm choklad. När Mary blivit upplockad vandrade jag vidare hemåt. Svidade om och gick på boxning. Det var ett tuffare pass än vad jag upplevt förut, min högerhand kändes inte bra alls, handleden var öm och lillfingret skevt. Jag kunde därför inte ge allt som jag hade att ge, jag hade så mycket mer kraft och aggression att få ut än vad jag kunde ge. Förhoppningsvis hinner handen reparera sig nu under tiden jag är borta så att jag kan komma tillbaka stark nästa vecka.
 
På eftermiddagen åkte jag hem till fina Marie för lite umgänge. Pratade strunt, åt fruktsallad och kollade på film. Helt perfekt lugnt avslut på en fin helg.
 
Dagens start var dock inte lika fin. Vaknade upp trött och eländig, kom försent till Arties skola efter att ha varit fast i en bilkö som rörde sig i snigelfart. Trafiken idag har varit katastrofal. Efter att ha släppt av honom klarade jag av att springa lite med Molly längst med floden, har upptäckt att trots mina dumma benhinnor funkar det ganska bra att springa på ojämnt underlag vilket gjorde mig väldigt glad. Mitt inne i mina tankar ringer Minna och säger att Artie har lämnat två meddelanden om att han inte har sin vetenskapsbok eller sina benskydd till eftermiddagens match. Jag tar en sista runda med Molly och sätter mig i bilen för att åka tillbaka och hämta det. Det är totalstopp i trafiken och jag kommer ingenstans.
 
Klockan är 9.45 och jag är fortfarande fast och har inte ens passerat trafikljusen. Jag slutar vanligtvis vid tio men det fanns inte en chans att jag kunde göra det idag. Jag behövde handla, kopiera en nyckel och ge till fastighetsmäklaren och hinna hem och äta och åka tillbaka till skolan och lämna sakerna. Jag ringde mamma för att få ur mig min frustration, tack mamma för att du står ut att lyssna på mitt beklagande.
 
Jag satt fast i bilen i över en timma, åkte in till affären och fick med mig tre tunga kassar ut. Hem, packa upp, snabbt slänga ihop något ätbart, koka kaffe och tillbaka in i bilen. Trafiken flyter nu på bra och jag tänker ta mig en sipp kaffe. Locket på termosmuggen sitter snett och jag ska till att rätta till det när jag spiller hela muggen med skållhett kaffe över mig själv. Där sitter jag i en bilkö, fastspänd och kan inte göra någonting. Det enda jag får ur mig är skrik av smärta. Tårarna rinner ner för mina kinder och jag känner mig så förstörd. Det finns inte en chans att jag kan svänga åt sidan för att göra någonting åt det heller så jag får sitta där i bilen och fortsätta köra mot skolan med en höft som bränner som sjutton och gråta av ilska och smärta. Återigen ringer jag mamma och beklagar mig för min fruktansvärt dåliga morgon.
 
På skolan får jag efter att ha lämnat sakerna låna toaletten för att badda mitt sår. Blöter ner lite papper och lägger emot och sätter mig i bilen igen, det varar i ca 2 minuter sen svider det igen. Trafiken hem flöt på bra, fick parkera sju helsikes långt upp på gatan och kånka på tre tunga matkassar, min egen väska, kaffe och en envis hund. Aaaarrrhhgggghhhhh Åh jag var så frustrerad..
 
Har nu varit på apoteket och fått kompresser för brännsår och en kylande salva. Det känns så mycket bättre. Dem var även snälla och beställde lite mer saker som jag ska hämta i eftermiddag, då jag insåg att jag behöver två brännsårs kompresser för att täcka hela området och gigantiska plåster för att få det för att sitta fast. Dem var otroligt snälla och hjälpsamma.
Minna ringde och hade fått mitt meddelande och frågade oroligt om jag var okej och bad mig att ta det lugnt idag. Hon hade själv haft en knepig start på dagen med en olycka på cykeln och en kjol som sprack. Det är inte våran lyckodag idag.
 
Men solen skiner, jag har fått lindring och jag ska nu fixa något att äta för att sen ta en promenad med Molly innan det är dags att hämta Mary ifrån skolan.
 
Hoppas ni andra har en fin dag! Cheers
 
 

Kommentera

Publiceras ej