Långa dagar, kvalitetstid och skräckkammare

0kommentarer

Känner mig så fruktansvärt trött. Ni vet när man känner att det svider bakom ögonen, humöret är inte på topp och man borde egentligen låsa in sig och vara ensam. Så känner jag just nu, dessvärre kan jag inte göra som jag vill. Arthur har lov vilket innebär att jag jobbar ifrån morgon till kväll, Mary går i skolan tills imorgon så jag måste balansera det samtidigt.
 
Har hittills jobbat 12 timmar i måndags, 14 timmar igår och idag är det 12 timmar igen, 2,5 timmar to go. Barnen har lov i tre veckor så det blir långa dagar en tid framöver, phew. Humöret går lite upp och ner som en berg och dalbana, måste ha varit för sconsen jag bakade imorse, sprängfyllda med socker vilket jag inte vanligtvis äter. Hade en svag sekund, magen var tom och jag provsmakade... Väldigt dumt, helt plötsligt var två stora scones borta.
 
Jag skulle vara gulliga och ge Arthur frukost på sängen då han sov väldigt länge. Mary och Minna hade åkt för dagen så jag tänkte att lite nybakat skulle vara lyx och gott. Letade upp ett smaskigt recept på scones och slängde i lite hackad choklad för extra lyx. Så där knattar jag upp med en bricka fylld med scones, jordgubbssylt och egengjord smoothie gjord på mango och clementin och en kopp kaffe till mig själv. Arthur som är en riktig gottegris, tyckte att det var för sött...... JAG MENAR KOM IGEN! ... Där har jag stått och bakat scones för att göra denna morgon extra mysigt så tycker kakmonstret själv att det är för sött.... Engelska scones ska vara söta..... Snyft, han bad om ursäkt men det är ju inte hans fel, hah. Så jag smakade en liten bit, dum som jag är tar jag en bit och sen är det kört. VÄLKOMMEN laktos och glutenmage!... Kände mig uppsvullen och bitter, ack ack.
 
Förhoppningsvis har jag motionerat bort allt nu. Det blev en morgonpromenad med Molly på 7km och Arthur och jag spenderade ca 1,5 timma i parken och spelade tennis och klättrade runt på lekplatsen. Vill passa på att säga att vi var urusla på tennis, man kan ju inte vara bäst på allt. Lekplatsen var lite roligare, vi klättrade runt på rep och tog tid på varandra genom en hinderbana. Jag vann! HAHAHAHAHAHA med 20 sekunder! Arthur var en dålig förlorare och sa "Men jag borde få försprång, du har längre ben, du är starkare, blaha blaha"... Jag lyfter min kroppsvikt och han lyfter sin, det är samma sak right? Plus att det fanns hundratals rep att välja på.... Jag vann, hohohoho. I vilket fall som helst var det roligt och fick lite träning på samma gång.
 
Igår var vi till The London Dungeon, grottan. Vet inte om jag skulle kunna beskriva det som ett museum kanske. Det är lite som hotell Gasten på Liseberg fast ändå inte. Du blir indelad i stora grupper och går en tur runt i olika rum och miljöer och får höra berättelser om Londons gamla brottslingar så som Jack the Ripper, Sweeny Todd & Mrs Lovett och Guy Fawkes. 
För er som inte vet så var Jack the Ripper en oidentifierad seriemördare som härjade på Londons gator runt året 1888. Hans offer var prostituerade kvinnor, smeknamnet Ripper om ifrån att han skar halsen av sina offer och skar upp magen och i vissa fall tog han ett organ som souvenir.
Sweeney Todd var en barber som var aktuell kring 1840, det är fortfarande oklart om han funnits på riktigt. Vissa säger att han bara är ett påhitt men vissa sägner säger något annat. Han var alltså en barber, medans hans kunder satt i stolen för att bli rakade skar han halsen av dem med rakkniven och lät dem falla ner i en fallucka i golvet ner i källaren. Där putsade han till dem och stal alla värdesaker innan hans kompanjon Mrs Lovett tog över. Hon hjälpte till genom att använda köttet från offren och göra köttpaj utav det. Hon sålde sedan pajerna till ovetande kunder i sin pajbutik.
Guy Fawkes var en man som 1605 gjorde ett misslyckat försök i att spränga parlamentet. I vilket King James I och VI av Scotland befann sig. Detta skulle ske samma kväll som parlamentet invigdes den 5 november 1605. Guy blev påkommen precis i rättan stund och avrättades senare. Idag har England en tradition som heter Bonfire night, ungefär som vårat valborg då man tänder stora brasor och på dessa brasor bränns en docka (symbol för Guy), lite mordiskt men så är det.
 
Oj sikken historieberättare jag blev nu, hoho så trevligt. Känner mig till och med lite piggare. Besöket var i vilket fall väldigt trevligt, skådespelare lurade omkring, specialeffekter och häftiga kulisser. Jag blev skrämd två gånger. Rummet blev mörka och när det kom på igen stod aktören/aktrisen precis framför ansiktet på mig... Jag AVSKYR sådana effekter... Av någon lustig anledning kände jag ändå på mig att dem skulle välja mig och tänk så rätt jag hade.
 
Det har varit riktigt mysigt att få spendera så mycket kvalitetstid med Arthur, hu så jag älskar honom. Det blir så himla speciellt när jag är själv med barnen. Mary pussade mig i pannan igår kväll när jag läste för henne och sa att hon älskar mig. Arthur och jag ligger och myser och pratar strunt när det är läggdags, om allt mellan himmel och jord. Haha det fick mig att tänka på en sak.. Som jag nämnde tidigare så är han en riktig liten gottegris... Igår kväll runt klockan tio när vi gick och la oss så kom det klassiska "jag är hungrig".."Spring ner och hämta ett äpple om du vill, eller vill du att jag ska gå ner?", "nej jag går" säger han.. Jag går efter men han verkar inte höra mig, när jag går ner för trappan hör jag att han öppnar brödlådan i vilken jag lagt några bakelser...
 
jag: Arthur vad gör du i brödlådan?
a: Tar en macka..
Dock visste jag att det inte fanns något bröd däri för allt låg i frysen...
jag: ta inga bakelser Artie, inget socker när du ska sova..
a: det gör jag inte...
Jag kommer in i köket och jag ser hur han hastigt kastar något bakom baren...
jag: allvarligt Artie, du måste sluta med detta och särskilt med förnekelsen..
a: men shiiiiiiit
 
Det är något otroligt vad denna unge äter sötsaker, han äter godis, chips och kakor varenda dag. Det värsta är ändå att han förnekar det när jag frågar honom. Försökte förklara för honom tidigare idag vad som händer på insidan av kroppen när man äter så som han gör men det är inte så lätt att få en 10åring att inse det. Jag försökte i alla fall.
 
Vad har hänt i övrigt? Jo jag har bokat resan hem till sommaren, den 25 juli flyttar jag tillbaka till Sverige. Så nu får jag börja söka jobb för fulla muggar, känns som att börja om på ruta ett. Att skriva personliga brev är en utmaning, att låta så intresseväckande och säljande som möjligt. Det är inte lätt att prata enbart gott om sig själv. I övrigt åker familjen bort över påsk så har huset för mig själv fredag till måndag och jag är även husägare en vecka i maj när familjen åker till Spanien, woho! Det blir som semester för mig, plus att jag har ett helt hus för mig själv. Väldigt trevligt.
 
Nu har jag rabblat på för länge, jag borde göra middag till barnen nu. Hoppas på att komma iväg och träna senare när Minna kommer hem. Fortsatt trevlig onsdag!
 
 
Har ingen aning om varför min blogg väljer att vända på bilderna... ursäktar för det och hoppas på att det ändras snarast.
 

Kommentera

Publiceras ej