Nedräkning

0kommentarer

Nedräkningen har börjat, om fem dagar återser jag min älskade familj i estockholmo' WOOOHOOOOOOOOO (springer runt som Ronja rövardotter och tjuter av glädjerop)... Kanske inte.. Men i sinnet mina vänner.
 
Idag, ikväll, är det lördag, igår var det fredag. Jag som älskar att vara impulsiv tröttnade på mitt hår som var halvlångt och skittrist.. Så ehm jag gick och klippte av att! Hu så skönt det är!
Stylisten satte först upp håret mitt på hjässan och klippte runt om, fönade in det med en rundborste och plattade in med en plattång... Jag fick bokstavligt talat panik... JAG SÅG UT SOM EN SVAMP! Vad i hela friden hade jag gjort... Olyckan lyste i mitt ansikte men jag hade inte mage att säga något, och hon i princip ryckte hår ur min nacke för att det skulle se naturligare ut? Hm... Jag kände mig i vilket fall väldigt olycklig och trodde att jag gjort ett stort misstag men sen tjoff så släppte hon ner håret som varit uppsatt och genast blev det bra! TACK OCH LOV
Jag har aldrig tidigare haft såhär kort hår, men det är skönt. Knepigt är bara att man måste styla det hela tiden, jag är inte van vid det, men det ska nog gå. Det är nu rakat runt sidorna och långt uppe, den typiska frisyren just nu skulle man väl kunna kalla det. Har aldrig trott innan att jag skulle passa i det, men det är helt okej. PLUS håret växer alltid ut om det skulle vara för tjaskigt.
 
Jag var hos fam n2 för en andra gång denna vecka, blev bjuden på teparty av Ho, la pussel och njöt i fulla drag. Var oerhört trött i brist av sömn men det var gosigt med barnen. Vi gick till parken och busade, eller barnen sprang omkring, jag och E tog det lite lugnare. Det gungades, klättrades och åktes rutschkana, lille He kiknade av skratt när vi svischade ner för rutschkanan, hu så han skrattade. Där åkte vi alla tre, storasyster, lillebror och jag. Det måste sett roligt ut. Jag var kvar tills efter kvällsbadet för att komma in i rutin. Vi hann också med lite mer bus och skratt innan det var dags för mig att gå hem och göra helg även jag.
 
Det blev en lugn fredagskväll hemma i soffan med Jasmine, frukt och popcorn och dålig humor-tv. En perfekt lat start på helgen. Idag blev det en kort morgonpromenad med Molly, en sväng till gymmet för att svettas och sen mot South Kensington och National History museum. Vi kom fram till det igår att vi hittar på alldeles för lite saker, vi måste bli mer äventyrliga och nyfikna. Jag har väntat på värmen sen ska jag banne mig ut och upptäcka varenda hörn av London! Nästan i alla fall.. Så idag började vi med museum, peta på saker som man inte får peta på. Himlans trevligt och häftigt. Jäklar vad dinosaurierna var stora, blåvalen är GIGANTISK och en elefant är baotastor och en giraff har sjuuuuuuukt långa ben... Vi lärde oss också om samlag, foster, hjärnkapacitet och morrade mot en och annan brunbjörn.
Efter det besöket förtjänade vi en god lunch, sen bar det av hem mot Shepherds Bush.
 
Jag har nu ätit en god snabbmiddag med mig själv bestående av rostade grönsaker och chorizo (CHORIZO MAMMA!!) Jag levde i princip på chorizo under sista året i gymnasiet, hade glömt bort hur gott det är. Har tagit en skön varm dusch och ska nu gosa ner mig i sängen och äntligen kolla på Les Misérables. Imorgon väntar Brick Lane med lilltösen Mary och sen boxning och lite sista fix å trix inför Stockholm.
 
God lördagskväll allesammans!
 
 

Kommentera

Publiceras ej