Brist på energi

0kommentarer

Slänger ihop ett snabbt inlägg innan jag ska gå hem till min älskade Jessica. Har inte sett tösen på över en vecka då hon har varit i Sverige över helgen och vi båda har jobbat under vardagarna. Hua jag är så trött att ögonen vill gå i kors, blev ett utmattande pass på gymmet igår och idag har jag tagit hand om sjuka barn vilket har dragit musten ur mig. Trötthet, feber, gråt och skrik och vägrat äta... Ajaj.. Det är inte kul att vara au pair alla dagar i veckan.
 
Min pojk var söt igår och insisterade på att få köpa mig något, då han vet att jag älskar nötter så ville han köpa nötter åt mig. Jag plockade ihop en liiiten påse men han sa hela tiden "ta lite mer", så det slutade med att han köpte nötter för två pund. Nej visst det är inte mycket men jag vill inte att han ska spendera sina pengar på saker till mig. Haha
Följde även med Marys klass till och från simning, hon var väldigt exalterad över att ha mig där och höll hand och skuttade hela vägen. Lekte även pac man? liknande lek med klasskompisarna i ledet på vägen till simhallen. Förstod inte riktigt vad dem menade..
 
Har då idag varit hos den andra familjen med febriga barn, och jag är så trött. Ingenting var bra, lite smått kaos. Det är inte lätt att tysta ner ett barn som skriker för att hon inte fick knäppa knapparna på jackan, väldigt jobbig situation för henne tydligen och då får man försöka vara förstående och prata långsamt. När inte det funkar och hon ligger på mattan och gormar går man därifrån och låter henne tysta sig själv när hon ser att jag inte lägger energi på det. Lillkillen vägrade äta och sov middag på tom mage, vaknade febrig och dan efter 2 timmars sömn och jag lyckades få i honom lite vaniljyoghurt med banan, sötsaker går alltid hem.
 
Mary är även sur då hon påstår att jag sa "jag vill inte spela med en fuskare". Vi spelade ett spel, hon, jag och Artie. Hon fuskade och jag sa att det inte är roligt att spela ett spel om det ska fuskas. Det hände två gånger och jag sa då att jag inte ville spela detta spel längre om det inte spelas enligt reglerna, då förstår ni är jag en fruktansvärt elak person och tycker tydligen inte om henne längre (damens egna ord) ... ajaj så det kan bli. Underbara barn, dem är väl för goa?
 
Så ja, energin är totalslut och jag ska nu promenera hem till min älskade vän och bada bastu! Det har jag förtjänat! God kväll
 
 

Kommentera

Publiceras ej