Courageous

0kommentarer

'Jag har sett smärta och förödelse som faderlösa barn upplever. Fängelserna är fulla av män och kvinnor vars liv förstördes efter de blev övergivna av fäderna.
De skadades av männen som skulle ha älskat dem. Många följer samma ansvarslösa fotspår som deras fäder har gjort.
Mödrar offrar allt för att hjälpa barnen att överleva men det är inte meningen att de ska stå ensamma.
Vi tackar gud för dem.
Forskningen visar att ett barn desperat behöver sin far. Det går inte att förneka detta.
Jag tror att gud vill att varje far tar mod till sig och gör vad som behövs för att involvera sin i barnens liv.
Förutom att försörja dem måste han följa dem genom livet.
En far ska älska sina barn och vinna deras hjärtan. Han ska beskydda dem, fostra dem. Han ska visa hur man behandlar andra med respekt och få barnen att bli ansvarsfulla män och kvinnor som lever och verkar i evighet.

Vissa män kommer att håna detta eller ignorera detta.

Du kan inte somna vid ratten för att vakna upp en dag och inse att ditt jobb eller din hobby inte har evigt värde. Men det har dina barns själar.

Vissa män kommer att hålla med mig men har inga föresatser att realisera denna instinkt. Istället lever de för sig själva och slösar bort möjligheten att lämna visdomen till nästa generation. När man får möjlighet ska man älska och lära andra som inte har fäder och som behöver hjälp och stöd.

Så vart är ni, modiga män?'

Detta är taget ur en film som jag såg idag. Courageous, fantastisk film. Jag är inte troende men denna film är något extra. Det var speciellt att se en film som inte är baserad utifrån kvinnors perspektiv, utan utifrån fäders.
Detta fick mig att tänka på min far. Men jag är lyckad ändå, jag är älskad. Jag är den jag är idag tack vare alla som älskar mig och som jag älskar. Min mamma och min familj har fostrat mig och jag är evigt tacksam.
Jag älskar er.

Kommentera

Publiceras ej