Melodifestivalfinal och fest!

1kommentarer

Hej alla fina!
Igår var en händelserik dag för en liten lantflicka som mig. Dagen började runt nio och under förmiddagen var vi på Bromma blocks, gamla flygplans hangar som dem byggt om till butiker vid Bromma flyg. Vi gick där en liten stund men kände inte att vi hittade något roligt, så morbror Ingemar skjutsade oss vidare till Kista galleria. Mama Jesus det är stort!
Hade som mål att hitta ett par "damn you look great" denimshorts eller en skinpaj. Som vi alla vet är jag inte rik så för stunden får en copy skinpaj duga fint! och den är fin må jag lova.
Köpte först ett par snygga korta vita jeansshorts på gina med nitar men hittade sen en skinpaj som jag ville ha sooo badly så jag gick tillbaka till gina med skam i blicken och sa till tjejen bakom disken att jag nog skulle behöva fundera lite mer (big lie, jag hade ju faktiskt fått syn på något fantastiskt). Så gick jag tillbaka och köpte jackan istället.
Emmie hittade lite allt möjligt så vi båda åkte nöjda hem. Fina morfar kom och hämtade oss, vi stod två meter ifrån varandra och pratade i telefon. Ändå så såg vi inte varann, bra där!
Men men, vi åkte hem till mormor och morfar som bjöd på god mat, mysigt sällskap och eftermiddagskaffe. Ni har ingen aning om hur fantastiska morföräldrar jag har, har svårt att tro att det finns några andra som är så godhjärtade, kärleksfulla och underbara som dem är. Jag älskar dem så otroligt mycket och det gör ont att vi behöver bo så pass långt ifrån varandra.
Morfar skjutsade hem oss till moster m. familj där vi gjorde oss i ordning inför kvällen. Passar på att tacka er Mari och Ingemar ifall ni läser det här, tack för att ni är så underbara och gästvänliga och tog emot oss med öppna armar. Emmie sa redan första kvällen att hon kände sig som hemma av er gästfrihet. En stor kram till er.
Vi tog tunnelbanan från Vällingby in till Globen där vi mötte upp resterande delar av juryn, kul med ett återseende!
Showen brakade igång och det var underhållning på hög nivå, hela globen stod och dansade och sjöng med i varenda låt. Haha så härligt! Vi gick vidare mot efterfesten och en förgylld kväll som kommer vara ett minne för livet.
Kända ansikten överallt. Kvällens roligaste "Ingen utav oss går härifrån innan någon har hånglat med David Lindgren" från en glad jurymedlem. Haha vi dog lite, hon påpekade även att shoppingvagnen är lätt bästa dansen. Så vi körde lite dansa med Leroy på dansgolvet inför alla kändisar. Ahyeah.
God mat och dryck, fantastiskt sällskap och musik. F A N T A S T I S K T ! ! är ordet.
Just det, när alla artister kom så kände jag väl ändå att någon måste man prata med, så dök Sean Banan upp. Så jag gick fram till honom och talade om att vi är urvalsjuryn och valde fram hans låt och tycker att han är helgo helt enkelt! Söt som han är blev han jätteglad och tackade oss med leenden, kramar och pussar. Hela två pussar av Sean.
Är det nu jag borde skriva "JAG SKA ALDRIG MER TVÄTTA MIN KIND, AAAAH". Jo annars blir det äckligt..
Kvällen var helt klart oförglömlig och min helg har varit fantastisk! PUSS
Lite bilder från kvällen, har en massa videos också. Ska försöka få upp dem i veckan.


1 kommentarer

Axel Neld

11 Mar 2012 16:20

Trevligt inlägg! :) Vad bra att du hade en bra kväll! Det hade jag med och det var jättekul att träffa dig och Emmie igen! Ha det bra :) Axel

Kommentera

Publiceras ej