Födelsedags dag!

0kommentarer

Idag har det inte varit vilken dag som helst inte! Idag har det varit och är fortfarande i en timma till min fantastiskt fina vän Jessicas födelsedag. Inte heller vilken födelsedag som helst utan 20års dag!
 
Vakade innan klockan sex imorse, måste nog varit halv sex till och med. Mary kom upp och pratade om att Minna inte var i sin säng. Dåsig som jag är hör jag inte riktigt vad hon säger, jag menar hur alert är man halv sex på morgonen? Minna var inte ute igår så varför skulle hon inte vara i sin säng, har fortfarande inte svaret på det för Minna var hemma. I alla fall, Mary kryper ner brevid mig och jag håller om henne och somnar om. Snart därpå börjar hon prata med mig igen, jag tänker något i stil med "kan jag inte bara få sova". Jag älskar denna lilla tös men min sömn är guldvärd när man jobbar som au pair. Hon vill hålla min hand och självklart får hon hålla min hand, jag försöker somna om igen och halvsover väl i princip när hon börjar prata igen, denna gången om hon får spela på min telefon.. Waaah.
Så när klockan väl ringer fem över sju är jag inte alls sugen på att gå upp, det är fortfarande mörkt i mitt rum och efter nattens regn ligger regndropparna som små pärlor på takfönstret ovanför min säng. Inte än, snälla bara en liten stund till. Men plikten kallar..
 

Fred skulle ta Arthur till skolan och Minna skulle ta Mary men stackars Minna hade inte fått en blund under natten så jag tog Mary. Eftersom att Mary fortfarande har en infektion i kroppen och hostan har än inte gett vika körde jag henne till skolan. Hon hade kör på morgonen så vi skulle vara på plats kvart över åtta istället för tio i nio.
Körde hem igen och var hemma tidigare än vad jag brukar så jag började plocka undan efter frukosten, städa undan i huset, plocka upp i barnens rum, tvätta och stryka kläder. 
 
Under förmiddagen kom Jessica förbi mitt hus innan vi gick och simmade. Fred skulle inte bege sig förns' tolv-tiden så kändes taskigt att lämna honom. Simmade två kilometer idag, kändes bra.
Har kompenserat upp med att äta en tårta till middag.
 
Hämtade Mary efter skolan som vanligt, gjorde läxor, målade julkort, ordnade tea, bakade tårta. Haft riktigt mysigt med barnen. Verkligen "bondat" idag, ännu mer liksom. Mary har varit kramgo och glad och vi har utdelat ett och annat jag älskar dig både på svenska och engelska.
 
Hämtade Arthur från fotbollsträning halv sju. Fastnade självklart i bilkö på vägen dit så stackarn fick vänta ett tag, snäll coach som höll honom sällskap. Kände mig så elak, jag körde så jag skulle ha god tid på mig men trafikljusen ville inte vara på min sida och alla skulle hem från jobbet just då.
 
Mary, jag och Arthur hade allsång i bilen på väg hem och på hemvägen flöt trafiken på fint. Arthur gjorde sin läxa snabbt och smidigt samtidigt som han mumsade på en bacon sandwich, Mary tog en dusch och kröp i sin pyjamas för att kunna vara redo när Jessica kom. Hon gjorde i ordning ett gullgit födelsedagskort där det stod något i stil med "Happy Birthday.. Happy birthday Jessica, hope you will have a lovely day. You are really nice. I love you. Love Mary". Goda lilla unge! 
Lät Mary stanna uppe till åtta för att kunna äta tårta med Jessica. Så vi satt alla och mumsade på två tårtor, och varför använda tallrik när du kan äta med sked direkt ifrån tårtan?
Efter det tog vi med Mary upp och jag läste Nalle Puh, söta björn. Så klok och korkad på samma gång, Jessica låg och slumrade till brevid Mary. Borde ha varit tvärt om tycker jag allt, haha.
 
Efter att Mary kommit till ro gick vi ner för att ha lite tid med Arthur. Kollade på Spiderman och roliga youtube klipp och skrattade gott. Arthur var verkligen trött och glad, är han glad så är jag glad. Det är så mysigt när han är på riktigt bra humör, sådär kärleksfull och go.
Fick bära honom på ryggen upp för alla trappor när sängen kallade, säger då det, jag kommer se ut som ringaren i Notre dame när jag kommer hem härifrån.
Han tog en dusch och kröp ner och läste innan jag släckte vid halv tio.
Efter allt tjohej har jag och min fina vän bara suttit på nedervåningen och tjötat som hon så fint säger. Väldigt mysigt må jag säga, väntar nu på att få ett sms som säger att hon är hemma säkert. (som den mini mamma jag är). Borde gå och lägga mig nu, klockan är snart halv tolv och jag ska upp vid sju. Får bli ett kapitel av The hunger games innan jag somnar.
 
God dag, god natt xx

Kommentera

Publiceras ej