Kanelbullar & förkyldning

1kommentarer

Hej förkyldning!.. Jag har inte saknat dig..
Vaknade upp och kände mig uppsvälld som en ballong i ansiktet imorse. Tilltäppt näsa, svullen hals och lät som en kråka. 
Mary var ledig från skolan idag, jag jobbar vanligtvis bara till 10am på fredagar men har hållt igång till 3.30pm idag, känner mig helt färdig. 
Vi åkte och simmade och sen har vi spenderat resten av dagen i soffan och kollat film. Man blir verkligen utmattad av att göra ingenting.
Mary och jag gick till parken för att rasta Molly nu på eftermiddagen, som vanligt tog jag av henne kopplet och lät henne springa löst. Huxflux flyger hon på en annan hund och är ovanligt aggresiv. Ägaren blir helt ifrån sig och skriker alla möjliga hemska saker åt mig. Jag fångar in Molly och ber så hemskt mycket om ursäkt och säger att detta aldrig har hänt innan men det spelar ingen roll han är helt tokig och hotar med att ringa polis. Jag skulle också bli upprörd, men han gick verkligen över styr! Mary börjar gråta och mannen bara går..
 
 Skulle egetligen träffat en tjej vid namn Katerina i eftermiddag men känner mig på tok för seg och jag ska ut ikväll så måste ladda om. Andy ska ta med mig på bio och middag, ska bli trevligt.
 
Igår var det kanelbullens dag, Jessica och jag gjorde det bästa utav situationen och bakade bullar! Fanns dock inget pärlsocker men det fanns chokladströssel. Så himlans gott!
Arthur blev jätteglad då han älskar kanel. Himla glad när man ska beskriva för engelsmän våra olika matdagar, cinnamonbuns-day .. haha och fettisdagen!
 
Nu ska jag krypa ihop med lite te och krya på mig!
Puss
 
 

1 kommentarer

Emelie

05 Oct 2012 23:58

Brukar Molly springa lös? Alltså innan du började gå med henne.
Var försiktig! Man vet aldrig hur andra reagerar, tänk om han skulle anmäla..!!
Annars verkar du ha det topp förutom bushundar, trasiga fingrar och förkylningar.. ;) Krya på dig! 💞

Svar: Ja det är inget nytt, brukar släppa henne så fort det går och där det är lämpligt. Ja det var otäckt.. han var ursinnig och galen. Mary började gråta för att han var så våldsam. Ja annars är det kanon. Tack! <3
moarorstrom.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej