Välkommen lördag!

0kommentarer

Ja idag är det lördag och snart har yttligare en vecka gått.
På måndag har jag bott här i två månader, jag vet att jag har sagt det hur många gånger som helst men tiden går verkligen fort! Apropå det så kommer min mor på torsdag!
Jag längtar som en tok och ack så jag ska krama henne när vi ses, all kärlek till min bästa vän, min mamma. Fyra dagar att bara rå om varandra, fantastiskt!

Vad har hänt under denna vecka..
Det har varit Arthurs höstlov, Mary har fortfarande varit i skolan. Att balansera mellan Arthurs lov, Marys skola och att ha hand om Molly Mu samtidigt har varit lite svårt, därför har Fred varit här (Arthurs gudfar) från måndag till fredag och hjälp till och det har verkligen varit till stor hjälp. 
I onsdags tyckte Minna att jag och Fred borde gå ut så hon ville bjuda oss på bio, himla gulligt. Så vi gick och såg på Ruby Sparks. Bra film, den handlar om en ung man som är en författare men som kört fast. Hos ett besök hos sin psykolog får han en uppgift att skriva om en person. Detta banar iväg och han börjar skapa en flicka som han sett i sina drömmar, han skriver allt möjligt och en morgon när han vaknar så är hon i hans hus.
Flickan, Ruby har blivit verklig. Hans drömmars flickävn.
Ja och därifrån får ni ta reda på resten själva, vill ju inte avslöja filmen!
 
Igår var jag hemma med Arthur, vi bakade tårta. Hans fotbolls coach fyllde år idag och min söta grabb ville ge honom en tårta. Vi var ett master-team, och det var verkligen roligt att göra något sådant med Arthur. Han brukar inte vilja hjälpa till i köket annars men igår var det vi två som mästrade köket. En choklad tårta blev det och den såg fantastiskt god ut. Till det skrev han ett fint kort och tackade sin tränare för att han gjort Arthur till en bättre fotbollsspelare. Så himla go, min grabb.
Igår kväll gick jag på bio igen. Tittade på Sinister med Frida. En skräckfilm, valet att film kom av att den var på ett Halloween-erbjudande. 2 för 1 biobiljett.
Den började jäkla otäckt, satt ihopkrupen i min biostol och tänkte vad sjutton har jag gett mig in på, men den blev bara knepig mot slutet. Vrickat inte alls läskigt slut. 
Glad var jag för det, annars hade det blivit jobbigt att gå alla fem trappor upp till mitt rum i huset och släcka lampa efter lampa i det stora huset.
 
Idag hör och häpna vaknade jag vid ett, blev lagom chockad att jag klarat av att sova så länge. Brukar annars bli väckt av barnens rop eller dylikt. Vet att jag hörde Arthur ropa efter Minna men jag orkade inte gå upp och somnade om. Antar att det var ett tecken på att jag sover för lite och min kropp är TRÖTT.
 
Har varit på gymmet för att ta igen missad träning från veckan men kände mig inte allt för effektiv. Minna och Mary har åkt till landet för lite tjejmys och Arthur är hemma hos en kompis. Vilket resulterar i att jag har huset för mig själv tills imorgon. Det är så tyst och lungt, så skönt.
Funderar på att vara extra lat och ringa och få middagen levererad till dörren, om jag bara kan komma på vad jag vill äta. Sitter i soffan framför x factor USA i mina rosa gosetofflor, rosa mjukisbyxor, min fårtröja och min nya fina lila mössa. Känner inte för att röra mig en meter.
Vill spendera resten av kvällen i soffan och tänker nog göra det också.
 
Imorgon ska jag gå på massage, ska bli SÅ HIMLA SKÖNT. Min mamma är så fantastiskt snäll och skämmer bort mig med att bjuda på det. Fått mer och mer ont i ryggen på sista tiden och det är inte så konstigt så som jag sliter på den. Mary rycker i mig, barnen klänger och hänger på mig, lyfter och kånkar. Vet inte om jag vill veta hur sne min rygg måste vara. Känner att flera nerver sitter i kläm, muskler som värker och spänningar upp i nacke och axlar. Hoppas att det kommer kännas bättre imorgon.
 
Veckan i bilder
 

Kommentera

Publiceras ej